«قرار شبانه»؛ فیلم کوتاه 7 دقیقه‌ای که همه عوامل آن را بچه‌های مسجد تشکیل می‌دهند
«قرار شبانه»؛ فيلم کوتاه 7 دقيقه‌اي که همه عوامل آن را بچه‌هاي مسجد تشکيل مي‌دهند

«قرار شبانه»؛ فیلم کوتاه 7 دقیقه‌ای که همه عوامل آن را بچه‌های مسجد تشکیل می‌دهند

زرگر، با اشاره به روند ساخت و توليد فيلم کوتاه 7 دقيقه‌اي «قرار شبانه» گفت: همه عوامل اين فيلم را اهل مسجد و اعضاي کانون فرهنگي هنري شهيد سليماني يزد تشکيل مي‌دهند.
شناسه خبر : 41843 تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

«سامیه زرگر» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی استان یزد در عرصه فیلم‌سازی بیان کرد: با توجه به علاقه‌ای که میان اعضای کانون وجود داشت و از سوی دیگر تجربه آکادمیکی که خودم به واسطه تحصیل در رشته کارگردانی تلویزیونی در دانشکده صدا و سیما داشتم؛ تصمیم گرفتم یک فیلم کوتاه با محوریت مسجد و با همکاری اهل مسجد بسازم.

عضو کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی یزد افزود: ایده و موضوع اصلی فیلم از مدت‌ها قبل به ذهن‌ام رسیده بود؛ زمانی که هنوز ویروس منحوس کرونا دامن کشور را نگرفته بود و متعاقب آن بحث کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی شکل نگرفته بود.

زرگر با بیان اینکه فیلم‌نامه این اثربا همراهی حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد که خود دستی بر آتش در عرصه نویسندگی دارد، مورد اصلاحاتی قرار گرفت، تصریح کرد: پس از آن بود که فیلم‌نامه من با عنوان «قرار شبانه» بعد از آنکه یکبار رد شد؛ در جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» در بخش فیلمنامه شرکت کرد و رتبه دوم را کسب کرد.

این هنرمند فعال مسجدی ادامه داد: با کسب این رتبه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور یک بخش از حمایت برای ساخت فیلم را بر عهده گرفت و یک بخش را هم خودم از دانشکده صدا و سیما که در آن تحصیل می کنم گرفتم؛ این گونه بود که کار با حضور یک تیم متشکل از اهل مسجد کلید خورد.

وی با بیان اینکه فیلم نامه «قرار شبانه» در ابتدا یک سرفصل داشت اما به تدریج با توجه به اینکه با یک گروه همفکر و عقیده کار می‌کردم دارای سرفصل های دیگر نیز شد، افزود: محور و موضوع اصلی این فیلم کوتاه زود قضاوت کردن است و البته موضوعات دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ برای مثال یکی از مباحث درس خواندن و تصور یکی از دانش‌آموزان در مورد معلم‌اش بود؛ این دانش‌آموز تنی چند از همکلاسی‌های خود را دیده بود که در حال پرداخت مبلغی به معلم هستند و فکر می‌کرد این پرداخت در ازای دریافت نمره است!

زرگر ادامه داد: اما در ادامه داستان جریان به شکل دیگری جلو می رود و او متوجه می‌شود که دچار اشتباه بزرگی شده و در واقع این مبالغ مربوط به تهیه بسته های معیشتی بود؛ در ادامه این فیلم 7 دقیقه‌ای پلان‌هایی از توزیع بسته های معیشتی را می بینیم.