حضور بانوان در کانون‌های مساجد به مثابه فرصتی برای تعالی فعالیت‌های مسجدی است
حضور بانوان در کانون‌هاي مساجد به مثابه فرصتي براي تعالي فعاليت‌هاي مسجدي است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

حضور بانوان در کانون‌های مساجد به مثابه فرصتی برای تعالی فعالیت‌های مسجدی است

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده، با اشاره به جايگاه رفيع زنان در جامعه اسلامي گفت: حضور بانوان در کانون‌هاي مساجد به مثابه فرصتي براي تعالي فعاليت‌هاي مسجدي است.
شناسه خبر : 41826 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما)، نشست «نقش‌آفرینی فرهنگی، سیاسی زن و خانواده» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور صبح روز یکشنبه 8 آبان ماه در محل باغ زیبا برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين کمال‌الدين خداداده، در اين نشست طي سخناني گفت: نگاه ما در ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور نسبت به حضور بانوان، يک فرصت سازنده در تعالي فعاليت‌هاي مسجدي است.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور ادامه داد: زن در ادبيات و گفتمان ديني و گفتمان جمهوري اسلامي و تشيع از جايگاه رفيعي در طول تاريخ برخوردار بوده و هست.

 

وي افزود: وقتي در فرهنگ اسلامي از زنان سخن گفته مي‌شود، به ياد شخصيت و سيره حضرت زهرا(س)، حضرت زينب کبري(س) و ويژگي‌هايي نظير پاکي و مادر بودن مي افتيم، لذا حضور و جايگاه زنان در امت اسلام، معرف طهارت و حيا است.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور در بخش ديگري از مباحث خود در مورد اهميت و جايگاه فعاليت‌هاي حوزه خانواده در مساجد تصريح کرد: اگر بتوانيم در محيط مسجد فضاي خوبي براي بانوان داشته باشيم و کانون هاي فرهنگي هنري ويژه بانوان داشته باشيم، با اين ديدگاه مي‌توانيم نقش زنان را در عرصه فرهنگ نهادينه کنيم.

 

حجت الاسلام و المسلمين خداداده بيان کرد: ما در ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور به مثابه يک برج ديدباني مسجد هستيم و با نگاه ستادي و رصدگر در حوزه مسجد فعاليت ميکنيم، تحقق اين رويکرد ستادي از يک جنبه به حوزه فعاليتي بانوان باز مي‌گردد.

 

وي گفت: تاسيس کانون براي بانوان يکي از اتفاقاتي است که مي‌تواند در عرصه مذکور تاثيرگذار باشد، براي مثال بايد مساجد تبديل به محلي شود که گعده هاي علمي فرهنگي ويژه دختران در مساجد شکل بگيرد.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور ادامه داد: اميد داريم در قالب يک کارگروه، فعاليت‌هاي عرصه بانوان را در سطح کانون‌هاي مساجد پر رنگ کنيم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده گفت: اصل کار ما در کانون ها، گستره فرهنگ و هنر در مساجد است، لذا اساس و فلسفه تشکيل کانون‌ها در اين گستره است، بنابراين بانوان بايد بطور جدي در اين عرصه حضور يابند.