مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی؛ فرصتی برای احصا و رفع مسایل محله به دست بچه‌های مسجد است
مدرسه حلقه‌هاي مياني انقلاب اسلامي؛ فرصتي براي احصا و رفع مسايل محله به دست بچه‌هاي مسجد است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی؛ فرصتی برای احصا و رفع مسایل محله به دست بچه‌های مسجد است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در جريان سفر به استان قزوين و افتتاح مدرسه حلقه‌هاي مياني انقلاب اسلامي «محما» گفت: شرکت‌کنندگان در دوره‌هاي اين مدرسه مي‌آموزند که چگونه بايد کار فرهنگي و کانوني کرد و نظام مسائل محله را احصا و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
شناسه خبر : 41796 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) به نقل از خبرگزاری شبستان از استان قزوین: حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» در مراسم افتتاح مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی «محما» که عصر امروز (پنج‌شنبه ۵ آبان) در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، ضمن خدا قوت به دست‌اندرکاران برگزاری این طرح به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اعضای کانون‌های مساجد استان که دغدغه و تلاش‌ شان را در عرصه تربیتی بر محور مسجد گذاشته‌اند، اظهار کرد: جلسه‌ای که جوان و نوجوان در آن باشد برای همه و به خصوص برای کسانی که در فضای تعلیم و تربیت و مدرسه هستند، نشاط‌آور و شورآفرین است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شب گذشته در شیراز تصریح کرد: وقتی کسی با فکر و اندیشه متفاوت هم می خواهد وارد مسجد و حرمی شود، حریمش را رعایت می‌کند، در یک جایگاهی که محل ترویج توحید بود، در عبادتگاهی که در تمام دنیا و مکتب‌ها به آن احترام می کنند، دیشب مردم به خاک و خون کشیده شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شب گذشته مشاهده کردید در یک حمله ناجوانمردانه حرمت حرم را شکستند و خون انسان‌های بی‌گناه ریخته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: امروز کشور ما دچار چنین هجمه‌ای است، دشمن امروز حتی قادر به حرف زدن با ما نیست و وقتی مسئول دولتی در دانشگاه حضور می‌یابد که بگوید بیایید حرف بزنید، اجازه صحبت به او نمی‌دهند، در جامعه هم برخی اینگونه هستند وقتی می‌خواهیم حرف بزنیم اجازه صحبت نمی‌دهند زیرا می‌دانند حرفی برای گفتن ندارند.
وی اظهار کرد: امروز جایگاهی که جمهوری اسلامی ایستاده جایگاه اقتدار و جایگاهی است که می‌خواهد قله‌های تمدنی را فتح کند، ولی متاسفانه می‌بینید بعضا دشمن تمام تلاشش را می‌کند شاید به نتیجه برسد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: این اوج استیصال دشمن است که در این وقایع اخیر سه چهار مرتبه کانون‌های مساجد ما علاوه بر مساجد را هدف حمله قرار داده است؛ به طوری که شب گذشته دیدید که یکی از ادارات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه که یک کار ستادی و فرهنگی می‌کند با بطری‌های آتش زا مورد حمله قرار گرفت و نگهبان پیر سالخورده آن دچار ۵۰ درصد سوختگی شد.

وی اظهار کرد: دشمن می‌داند کجا را باید بزند، آنجایی که باید بزند حوضچه‌هایی است که برای انقلاب نیرو تربیت می‌کند، دشمن سعی دارد ما را از اینکه با ظاهری مذهبی بیرون می‌رویم بترساند در حالی که جایگاهی که امروز انقلاب اسلامی در کشور دارد آن چیزی نیست که دشمن نشان می دهد و مردم این را می‌فهمند و پای انقلاب ایستاده‌اند و امروز دشمن به زبونی و پستی افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها، آموزش‌ها و رویدادهایی که برگزار می‌شود مقدس است، شما در دوره‌هایی شرکت می‌کنید که جایی برای کارورزی دارید و آن کارورزی در محله‌ها، مساجد و هیت‌های شماست. این مدل را در یک دوره میان‌مدت به طور تقریبی یکساله تمرین می‌کنید تا بدانید که چگونه باید کار فرهنگی و کانونی کرد، چگونه باید جذب و چگونه تکثیر شد و چگونه نظام مسائل محل را احصا و آنها را حل کرد.

وی یادآور شد: ما باید کشور عزیزمان را بسازیم و به تعبیر شهید عالی‌مقام حاج قاسم سلیمانی «جمهوری اسلامی حرم است و باید این حرم را امن کرده و بسازیم و معطر کنیم و آن ناخالصی و نجاسات را از این حرم دور کنیم»، این کشور عزیز با خون شهدا آبیاری شده و ان شاالله شهدا برای ساختن تمدن نوین اسلامی کمک می‌کنند.