اردوگاه‌های استان قزوین می‌توانند اولین میزبان برای برگزاری مدرسه ملی «محما» باشند
اردوگاه‌هاي استان قزوين مي‌توانند اولين ميزبان براي برگزاري مدرسه ملي «محما» باشند
استاندار قزوین؛

اردوگاه‌های استان قزوین می‌توانند اولین میزبان برای برگزاری مدرسه ملی «محما» باشند

اعلايي، با اشاره به برگزاري طرح «مدرسه حلقه‌هاي مياني انقلاب اسلامي» به صورت کشوري گفت: در صورت توفيق اين طرح اردوگاه‌هاي استان قزوين مي‌توانند اولين ميزبان براي برگزاري مدرسه ملي «محما» باشند.
شناسه خبر : 41795 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قزوین: حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز (پنج‌شنبه 5 آبان ماه) در جریان سفر به به استان قزوین با «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین دیدار و گفت وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این نشست که در محل استانداری قزوین برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به طرح «مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی» گفت: امیدواریم با این طرح بتوانیم تحرکی را به فعالیت‌های فرهنگی که بخشی از آنها در مساجد و هیئات انجام می شود، بدهیم و به هدف اصلی که تربیت مومن مجاهد انقلابی است، برسیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما برای سال آینده سیاستی را در پیش گرفته‌ایم که براساس آن درصدد هستیم در بحث اوقات فراغت و آموزش ورود جدی داشته باشیم و در این راستا با توجه به مرکزیت قزوین و نزدیکی آن به سایر استان‌ها می‌توان از اردوگاه‌های این استان استفاده خوبی در این زمینه داشت.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت مساجد برای تربیت هنرمند انقلابی تصریح کرد: قرار است با سازمان اوج تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که براساس آن ارتباطی بین این سازمان و کانون‌های مساجد شکل بگیرد تا از این طریق از اساتید این سازمان استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده افزود: ظرفیت مساجد بی‌نظیر است و امیدواریم با نگاه حمایتی استانداری قزوین و آقای اعلایی مساجد استان را پررونق و اقدامات ارزشمندی را در زمینه اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد شاهد باشیم.

بر پایه این گزارش: در ادامه این دیدار «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین با بیان اینکه می توان در صورت توفیق  طرح مدرسه حلقه‌های میانی، شاهد برگزاری کشوری این طرح باشیم، افزود: اگر این کار خوب پیش برود می توانیم اولین مدرسه ملی محما را در اردوگاه های استان برگزار کنیم و برای مثال اردوگاه «یانس آباد» را برای این امر در نظر بگیریم.

در ادامه «محمدحسین باغبان ها» نیز طی سخنانی گفت: مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی ایده ای بود که برای تحقق آن جلسات مختلفی برگزار شد تا برای مجموعه فرهنگی، مدلی تعریف شود که توانمند بوده و جوان سازی در این مدل مورد توجه باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: بعد از چهار ماه  برگزاری این جلسات، جمع بندی نهایی صورت پذیرفت و تفاهم‌نامه‌ای با جبهه فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین صورت گرفت تا مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی (محما) شکل گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برای این منظور  از بین ۴۰۰ مجموعه فرهنگی در استان ۲۰۰ مورد انتخاب کردیم که از این بین  نیز۹۰ مجموعه از نقاط مختلف استان انتخاب شد تا به ما تیم سه تا پنج نفره معرفی کنند که متشکل از افرادی باشند که بین متولدین سال‌های 1375 تا 1385 باشند، هدف ما جوان سازی مجموعه های فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگی و دانشی و تشکیلاتی مجموعه بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۶۰ تیم را وارد این سیکل کردیم و امروز مدرسه تشکیلاتی محما افتتاح می شود و دوره ۲ روزه برای این افراد برگزار می شود؛این آغاز مسیر است و جلسه آشنایی افراد با این طرح است.

وی یادآور شد: اصل طرح هشت ماهه است و مدل کار ، مسئله محوری است و برنامه این است در خرداد سال آینده نتیجه کار را مشاهده کنیم.