جوان‌سازی مساجد باید هنر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد
جوان‌سازي مساجد بايد هنر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد باشد
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

جوان‌سازی مساجد باید هنر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد

آيت‌الله عابديني گفت: جوان‌سازي مساجد بايد هنر کانون‌هاي مساجد باشد، کانون‌ها با دبيرستان‌هاي جوار مسجد ارتباط بگيرند تا مساجد ما جوان شوند.
شناسه خبر : 41794 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (پنج‌شنبه 5 آبان ماه) در جریان سفر به استان قزوین، با آیت الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد.

آیت‌الله عابدینی در این دیدار طی سخنانی با بیان اینکه مسجدشناسی از مسایل مهمی است که جای خالی آن احساس می‌شود، گفت: متاسفانه برخی از مردم ما مسجدی نیستند و آنها که مسجدی هستند نیز مسجد شناس نیستند و نمی دانند مسجد چه معجزه ای می تواند داشته باشد، بنابراین باید به این مقوله بیش از پیش توجه شود.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بسیاری از اوقات مساجد را دستخوش مسائل حزبی و جناحی می کنند که این مساله سواستفاده از مسجد است و در واقع غصب کردن مسجد برای اهداف غیرمسجدی است.

وی افزود: اگر بتوانیم مسجد را شناخته و آنچه خداوند متعال انتظار دارد را انجام دهیم در زندگی برکت وارد می شود، باید کاری کرد تا کسانی که در مسجد کار می کنند بدانند که با کار با اخلاص رشد می کنند؛ باید بگوییم اخلاص رشد می دهد و چیزی غیر از اخلاص نابودی است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: مسجدشناسی بسیار مهم است و مسجد از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اولیت اقدام پیامبر اکرم (ص) در ورود به مدینه ساحت مسجد بود و اولین اقدام مهم حضرت در مسجد نیز برپایی نماز جمعه بود. 

وی گفت: اگر نماز جمعه پا گرفت مسجد هم به نتیجه می رسد، ما باید اقامه کننده نماز باشیم؛ نماز عمود دین است و باید مسجد شناسی، نماز شناسی، اخلاص و قرارگاه بودن نماز جمعه را تقویت کنیم؛ نمازهای جمعه اقیانوس حضور مردم هستند و باید کاری کنیم تمامی مساجد چشمه های جوشان نماز جمعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین با اشاره به اهمیت وحدت توحیدی اظهار کرد: قرآن ما را دعوت به توحید می کند؛ اگر وحدت توحیدی را دنبال کردیم این وحدت هیچگاه مختل نمی شود و از آنجایی که مبنای واحد داریم همه دور هم جمع می شویم.


آیت الله عابدینی در پایان افزود: جوان سازی مساجد باید هنر کانون های مساجد باشد؛ کانون ها با دبیرستان های در جوار مسجد ارتباط بگیرند تا مساجد ما جوان شوند.