هدف ما تربیت نیروی مومنِ مجاهدِ انقلابی در مسجد و مکتب اهل‌بیت‌ (ع) است
هدف ما تربيت نيروي مومنِ مجاهدِ انقلابي در مسجد و مکتب اهل‌بيت‌ (ع) است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

هدف ما تربیت نیروی مومنِ مجاهدِ انقلابی در مسجد و مکتب اهل‌بیت‌ (ع) است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان قزوين، با اشاره به فعاليت‌ها و اهداف کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: هدف ما تربيت نيروي مومنِ مجاهدِ انقلابي در مسجد و مکتب اهل‌بيت (ع) است.
شناسه خبر : 41793 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور  امروز (پنج‌شنبه 5 آبان ماه ) در جریان سفر به استان قزوین با آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این دیدار که محل دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد، شبکه‌ای گسترده در سطح کشور محسوب می‌شوند، گفت:  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 1391 در جریان سفر به استان خراسان شمالی فرمودند: «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج؛ برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد برنامه‌ریزی کنید»؛ بنابراین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک نهاد فرهنگی به معنای دقیق کلمه مسجدی است.

 رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما در شب گذشته حمله به یکی از مراکز کانون‌های مساجد در کرمانشاه را داشتیم که پیش از آن نیز این اتفاق در سیستان و بلوچستان و قم هم رخ داده بود، این اتفاقات نشان می‌دهد مسجد محل اصابت حملات دشمن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ما در کانون‌های مساجد امام‌محور است چراکه امام جماعت مدیر مسجد است و کانون‌ها نیز ذیل نظر امام مسجد فعالیت کرده و به عنوان دستیار فرهنگی او حضور داشته و برنامه های خود را اجرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به طرح «مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی» تصریح کرد: در مورد این طرح کارهای خوبی به ویژه در استان قزوین با هدایت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.
وی افزود: در استان قزوین برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت را برای حلقه‌های میانی طی مدت هشت ماه خواهیم داشت تا بتوانیم تیم‌هایی متخصص در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی را آموزش دهیم، این افراد از مساجد و هیئت‌ها هستند و امید است این کار الگویی برای کل کشور باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اگر این‌ طرح به خوبی اجرا شود و پاسخ مثبتی از آن بگیریم؛ می‌توانیم آن را در کل کشور داشته باشیم تا بتوانیم نیروهای مومن مجاهد انقلابی را در مسجد و مکتب اهل بیت‌(ع) تربیت کنیم.

حجت الاسلام خداداده در پایان از نماینده ولی فقیه در استان قزوین دعوت به عمل آورد تا از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور داشته باشد.