حضور جوانان درکانون مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند
حضور جوانان درکانون مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند

حضور جوانان درکانون مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: حضور جوانان در مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند و هر جا مسجد و محل عبادت باشد، ظرفیتی است که می توانیم نوجوانان و جوانان را جذب کنیم.
شناسه خبر : 1226322 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۵۹

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه گفت : . هوشمندی و درایت متولیان  امور فرهنگی در برنامه ریزی برای حضور جوانان در تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد می شود و در این امر نقش کانون های فرهنگی مساجد بسیار جدی است و باید با برنامه ریزی زمینه حضور نوجوانان را در مساجد فراهم کنند، این برنامه ها موجب استعدادیابی نوجوانان شده و زمینه شکوفا شدن آنها را فراهم می کند

 

امام جمعه سرپل ذهاب، افزود: کانون مسجد موجبات فراهم کردن بستر تربیت دینی در مسجد می شود مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد باید خلاق ترین فرد باشد و برنامه و ایده همراه با دغدغه باشد ، لذا باید با توکل به خدا با کمترین اعتبارت بیشترین برنامه ریزی را انجام داد.  

 

وی خاطر نشان کرد: ما ظرفیت عظیمی به نام کانون های فرهنگی هنری مساجد داریم که مغفول مانده است و باید از این ظرفیت بزرگ به درستی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب ،تصریح کرد: امروز حدود ۵۰ کانون در سطح شهرستان فعالیت دارند و با وجود این تعداد کانون ما باید حداقل ۱۰ هزار عضو کانون داشته باشیم و مدیران کانون به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آنها در ارتباط باشند.  

 

امام جمعه سرپل ذهاب،اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند.

 

وی در پایان گفت: اعتبارات فرهنگی به شهرستان ها تزریق نمی شود و یا اگر می شود بسیار محدود و ناچیز است و لذا کمک به کانون ها باید بر اساس طرح و برنامه صورت گیرد تا باعث جنب و جوش کانون ها شود لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد باید از ظرفیت های بسیج و دیگر نهادها استفاده کنند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگی شهرستان باشیم.  

 

پایان پیام/ 712