فعالیت‌های مسجدی در ارتباط مستمر با مردم نتیجه‌بخش است
فعالیت‌های مسجدی در ارتباط مستمر با مردم نتیجه‌بخش است

فعالیت‌های مسجدی در ارتباط مستمر با مردم نتیجه‌بخش است

حجت الاسلام رهبري گفت: عموم فعاليت‌هاي فرهنگي در سطح مساجد زماني در سطح کلان نتيجه‌بخش خواهد بود که در بستر اجتماع و مردم ارايه شده و تداوم يابد.
شناسه خبر : 1226314 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۲۲

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)ن: حجت‌الاسلام «روح‌الله رهبری» امروز سه‌شنبه 3 آبان ماه طی نشست «مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی» که با حضور مدیر و جمعی از کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قزوین و برخی اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: تلاش ما این است که با فراهم کردن بسترهای مناسب، زمینه را برای فعالیت های کانون های مساجد در نقاط مختلف کشور فعال کنیم.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: تاکید نسبت به این مساله که بستر کارهای فرهنگی و هنری در کشور، بر اساس سبقه دینی و مکتبی باشد و تدبیر برای امور فرهنگی کلان کشور در بستر مسجد  محقق شود، منجر به شکل گیری کانون های مساجد شد و امروز بسیاری از کانون های مساجد این آمادگی را دارند که در سطوح مختلف و کلان فرهنگی و در عرصه‌هایی نظیر فیلم، سینما، سرود و تئاتر فعالیت داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: گروه های سرود کانون های مساجد در سطح ملی و بین المللی فعالیت های گسترده ای دارند، همچنین گروه های نمایشی نیز آثار متنوع و قبابل توجهی را در عرصه تولیدات نمایشی با محور وموضوعات دینی داشته اند، البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم اما این فعالیت ها قابل تقدیر است.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در دوران دفاع مقدس؛ مسایل فرهنگی، تربیتی، اجتماعی در مساجد شکل می گرفت و نتایج آن را در جامعه شاهد بودیم، آن دوران از بُعد بحث مسجد و فرهنگ، یک دوره متعالی بود که می تواند برای امروز الگو باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت فعالیت گسترده کانون های مساجد در عرصه مسایل اجتماعی، تصریح کرد: کار فرهنگی در بستر اجتماع و معرفی به جامعه به ثمر می نشیند؛ در این راستا باید در اجرای برنامه‌ها و اجرای آن در کفّ اجتماع بیش از پیش تلاش کرده و وحدت رویه داشته باشیم.

پایان پیام/ 9