برگزاری جشن وحدت در روستای هزار کانیان دیواندره
برگزاري جشن وحدت در روستاي هزار کانيان ديواندره
به مناسبت ماه ربیع‌الاول؛

برگزاری جشن وحدت در روستای هزار کانیان دیواندره

مراسم جشن بزرگ وحدت به مناسبت ماه ربيع‌الاول و با حضور علما و روحانيون اهل سنت، نماينده ولي فقيه کردستان و عموم مردم روستاي هزارکانيان از توابع شهرستان ديواندره برگزار شد.
شناسه خبر : 41709 تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: مراسم جشن بزرگ وحدت با حضور علما و روحانیون اهل سنت، نماینده ولی فقیه استان کردستان و عموم مردم روستای هزارکانیان در مسجد و کانون فرهنگی هنری رسول‌الله این روستا برگزار شد.


حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم پیامبر مکرم اسلام را رحمتی برای همه عالم دانست و اظهار کرد: الگوگیری از پیامبر عظیم‌الشان اسلام توسط همه مسلمانان امری ضروری است.

وی عنوان کرد: صفات اخلاقی پیامبر اسلام باید گفته و شنیده شود تا به الگوی رفتاری جامعه تبدیل شود و بی‌شک زندگی و رفتار ایشان جامع‌ترین الگوی رفتاری برای بشریت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مهربانی، آرامش‌بخش بودن و دلسوزی سه صفت بارز اخلاقی پیامبر مکرم اسلام است که باید از آن الگو بگیریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: پیامبر(ص) در برخورد با دیگران حتی مشرکان مهربان بودند و همین مسئله عامل مهم جذب مردم به ایشان می‌شد.

وی بر تبدیل سیره پیامبر(ص) به الگوی رفتاری جامعه تاکید کرد: روحیه گذشت و مهربانی باید در خانواده، جامعه و محل کار ترویج پیدا کند تا موجب تقویت روحیه دینی در جامعه شود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: امنیت و آرامش از عوامل مهم در رونق کسب و کار در جامعه است اما افرادی در جامعه فضا را شلوغ و دچار تنش می‌کنند تا آرامش جامعه را از بین ببرند.

 

وی یادآوری کرد: نفرت‌پراکنی در جامعه توسط برخی افراد جای انتقاد دارد چرا که همه باید در جامعه همدیگر را دوست داشته باشیم و از ایجاد نفرت در جامعه پرهیز کنیم.

در این مراسم گروه های مولودی‌خوانی به دف نوازی و مولودی خوانی پرداختند و از تعدادی از فعالان مسجدی و فرهنگی روستا تقدیر شد.