فاصله گرفتن از مسجد سبب افزایش آسیب‌های جامعه می شود
فاصله گرفتن از مسجد سبب افزایش آسیب‌های جامعه می شود

فاصله گرفتن از مسجد سبب افزایش آسیب‌های جامعه می شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فاصله گرفتن از مسجد و غفلت از این حوزه آسیب‌زا است گفت: باید در جهت نزدیک تر شدن هر چه بیشتر جوانان به مسجد تلاش کنیم و نسل امروز را با مسجد پیوند دهیم.
شناسه خبر : 1225169 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ مهر) در دیدار «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و «رضا حاجتی» سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با وی با تقدیر از زحمات حجت الاسلام « رضوانی‌نژاد» که با پرهیز از حواشی به فعالیت در حوزه مساجد پرداخت گفت: در همه نظام‌های اجتماعی مسئولیت کوتاه مدت است و باید از این فرصت برای خدمت‌گذاری به مردم بهره برد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب مدیران قبلی در مدیریت‌های جدید افزود: نباید این تغییرات منجر به منزوی شدن مسئولان قبلی شود بلکه باید با تکیه بر تجارب آنان، نقاط ضعف را شناسایی و در راستای رفع و تقویت آن گام برداشت.

 

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است اظهار کرد: مساجد باید به گونه‌ای فعالیت کنند که همه اقشار را جذب کرده و برای همگان برنامه داشته باشند.

 

آیت الله فلاحتی خواستار توجه و حمایت ویژه از مساجد به ویژه جوانان مسجدی شد تا با انگیزه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مسجدی و انقلابی خود ادامه دهند.

 

وی بر تشکیل اتاق فکری متشکل از جوانان مسجدی در استان تاکید و تصریح کرد: باید با حضور در مساجد، فعال کردن همه کانون‌های فرهنگی و هنری و تبیین سیاست‌های خرد و کلان، فعالیت‌های مسجد محور را گسترش داده و تداوم بخشید.

 

امام جمعه رشت با اشاره به آسیب‌شناسی فعالیت‌های مسجدی خواستار گردهمایی مدیران کانون و تداوم نشست با آنان شد و بیان کرد: فاصله گرفتن از مسجد و غفلت از این حوزه آسیب‌زا است.

 

وی یکی از دلایل آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر را در فاصله گرفتن از مساجد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تربیت جوان متعهد، بصیر و انقلابی از کارکردهای مساجد است و باید در جهت نزدیک تر شدن هر چه بیشتر جوانان به مسجد تلاش کنیم و نسل امروز را با مسجد پیوند دهیم.

 

 

 

پایان پیام/ 84