مروری بر فعالیت‌های کانون های مساجد خراسان شمالی در هفته ای که گذشت
مروري بر فعاليت‌هاي کانون هاي مساجد خراسان شمالي در هفته اي که گذشت

مروری بر فعالیت‌های کانون های مساجد خراسان شمالی در هفته ای که گذشت

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در هفته اي که گذشت و مصادف ميلاد بي همتاترين مولود، و پيامبر نور و وحدت و عدالت حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه وآله وسلم) و سلاله پاکش حضرت امام صادق (عليه السلام) بود، با تلاش برنامه هاي فرهنگي هنري مختلفي را اجرا کردند.
شناسه خبر : 41536 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در هفته ای که گذشت؛ (از تاریخ 16 تا 22 مهرماه جاری)، به دیدار کانون های اهل تسنن این استان در منطقه راز و جرگلان رفت و ضمن خداقوت و شرکت در برنامه های میلاد رسول مهربانی و گرامیداشت هفته وحدت، برای ایجاد وحدت فرهنگی در فعالیت های ارتقاء دهنده کانون های مساجد نشست هایی با ارکان مساجد این مناطق برگزار کرد.

دیدار با ارکان مسجد و اهالی مسجدی روستاهای مزارلق، گز، بیک پولاد، باغلق، یک سعود بالا و یکه سعود پایین  و نیز دیدار با خانواده شهید اهل تسنن و تکریم مادربزرگوار شهید، از جمله روستاهای اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان بود که علاوه بر بازدید کانون میزبان نشست های فرهنگی بودند.

همچنین حضور در شهرستان اسفراین و دیدار با  امام جمعه این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن 19 مهر، سالروز ورود رهبری به استان خراسان شمالی و  بیانات راهساز معظم له در خصوص نقش کانون های مساجد و نیز بازدید از چند کانون فرهنگی هنری این شهرستان  از دیگر برنامه های انجام شده  در این شهرستان می توان نام برد.

اجرای سرود "دلبر و دلدار توام " توسط گروه سرود نسیم ولایت  کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد در مراسم محوری و استانی، گرامیداشت 19 مهر از جمله برنامه های شاخص اجرا شده است که می توان برشمرد.

تکریم خانواده شهدا و اجرای طرح شکوه مادری نیز در ادامه برنامه ها توسط کانون فرهنگی هنری امام هادی(علیه السلام) بجنورد را نیز باید در خطوط خبر ذکر کرد و به گفته «ابوالفضل سلطانی» مدیر این کانون، در آذرماه و همزمان با ایام عزاداری دهه اول فاطمیه، یادواره 8 شهید گلگون کفن کوی امام هادی(علیه السلام) بجنورد برگزار می شود.

برگزاری پویش #زن_ عفت_ افتخار دیگر برنامه مهمی بود که به «زهرا براتی»، گفته مدیر کانون فرهنگ یهنری مشکات اسفراین در این کانون همزمان با هفته وحدت اجرا شد.

براتی، برگزاری کارگاه آموزشی اهمیت  فرزندآوری و اجرای مسابقه نقاشی به مناسبت روز جهانی کودک و تقارن آن با هفته وحدت را از دیگر برنامه های این کانون در هفته گذشته اعلام کرد و گفت: برندگان این مسابقه در جشنمیلاد رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) با حضور مادرانشان معرفی و تقدیر شدند.

«اعظم نامور» مدیر کانون فرهنگی هنری قدس مسجد جامع شهر راز  نیز از برگزاری جشن بزرگ هفته وحدت و تهیه بسته های فرهنگی و تبرکی ویژه میلاد  حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) در این کانون و مسجد جامع شهر راز خبر داد.

«سلمان شیرازی»، رابط کانون سفينه النجاه مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) صفی آباد نیز از برگزاری مراسم تکریم و معارفه  و معرفی امام جماعت جدید این مسجد خبر داد و گفت: حجت الاسلام اسلمي به عنوان امام جماعت جدید مسجد معرفی شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم با حضور قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و نیز امام جمعه بخش صفی آباد، نیز حضور داشتند دبيرخانه امور مساجد بخش بام نیز افتتاح شد و امام جماعت جدید مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) همچنین به عنوان مسئول این دبيرخانه معرفی شد.

«مریم رجبی» مدیر کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم(علیهم السلام) روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان نیز از برگزاری جشن میلاد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) و امام صادق (علیه السلام) خبر داد و گفت: در این برنامه از هنرمندان کودک و نوجوان مسجد که در پویش نامه ای به مسجد شرکت کرده بودند تقدیر شد.

«علی ارغیانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری سیره شهدا مسجد جامع بلال صفی آباد نیز از برگزاری یادواره شهدای شهدای صفی آباد خبر داد.

 

همچنین «فاطمه صائمیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد نیز از برگزاری جشن میلاد رسول مهربانی و اجرای سرود نوجوانان و تقدیر از کودکان و نوجوانان  که نام محمد داشتند، خبر داد.

گفتنی است، جشن میلاد  رحمه للعالمین حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) وحضرت  امام صادق (علیه السلام)با عنوان «مهربانترین پدر» به صورت عمومی و با همیاری اهالی مسجد در بجنورد برگزار شد که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

 

پایان/