فعالیت‌های کانون‌های مساجد ناظر بر تقویت گفتمان مسجد در سپهر فرهنگی انقلاب اسلامی است
فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد ناظر بر تقويت گفتمان مسجد در سپهر فرهنگي انقلاب اسلامي است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

فعالیت‌های کانون‌های مساجد ناظر بر تقویت گفتمان مسجد در سپهر فرهنگی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمين خداداده، در نشست هم‌انديشي مديران ستادي و استاني ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد ناظر بر تقويت گفتمان مسجد در سپهر فرهنگي انقلاب اسلامي است.
شناسه خبر : 41518 تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز شنبه 23 مهرماه در محل مجتمع آدینه در تهران برگزار شد. 


بر پایه این گزارش حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، در این هم اندیشی طی سخنانی گفت: اصل تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری به منظور تربیت نیروی متعهد و فرهنگی و شناسایی ظرفیت های موثر مسجدی است. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به سند و برنامه تحول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: در این عرصه باید برای اجرایی شدن این سند یک هم افزایی و تعامل جدی بین مدیران ستادی و استانی محقق شود. 


حجت الاسلام و المسلمین خداداده بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به عنوان یک نهاد انقلابی، متمرکز بر کار تشکیلاتی است، افزود: نقطه اتصال ما با بچه‌های مسجد در سراسر کشور ستادهای استانی است، لذا برنامه ریزی برای بومی سازی فعالیت‌ها بر اساس اقلیم هر استان بسیار حائز اهمیت است. 


وی با اشاره به جایگاه و شأن اعتقادی مسجد برای مردم افزود: مسجد خانه خدا، پناهگاه مردم، پایگاه ولایت است، این ویژگی مسجد موفق و تراز اسلامی است.
 

 وی با اشاره به متولی بودن چندین دستگاه و نهاد در حوزه مساجد گفت: ما به عنوان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور باید با برنامه ریزی هدفمند و گفتمان مردمی بتوانیم خود را  در سپهر فرهنگی مساجد در قالب فعالیتهای گسترده نشان دهیم. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموند که امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است، تصریح کرد: اولویت ما در مسجد و برنامه‌های آن، نظر امام جماعت است. 


حجت الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه کانون‌های مساجد در قالب دستیار و معین فرهنگی امام جماعت در مسجد حضور دارند، خاطر نشان کرد: این رویکرد برای تصمیم گیران عرصه مسجد از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین در این عرصه باید نقش خود را احیا کرده و مبتنی بر مدیریت امام جماعت، نظر هیات امنا و بسیج در مسجد فعالیت های فرهنگی را برنامه ریزی کنیم. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در گام اول و دوم انقلاب اسلامی، محور فرهنگی کشور بر مدار مسجد بود و همچنان نیز هست. 


وی ادامه داد: در سپهر فرهنگی انقلاب اسلامی باید مساجد را ببینیم چرا که نقطه عزیمت حکمرانی فرهنگی در کشور مسجد است؛ نهضت بازگشت به مسجد نیز از همین واقعیت شکل گرفته است و باید مسجد را برای این حکمرانی و نهضت آماده کنیم. 


حجت الاسلام و المسلمین خداداده تصریح کرد: باید فضای مسجد برای فعالیت‌های مختلف آماده شود و تحقق این مهم نیازمند گفتمان سازی است، دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ناظر بر این مولفه است. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: در تمدن سازی و آینده نگاری شیعه مساجد جایگاه اصلی را دارند، به ویژه در دوران ظهور، ادبیات مسجدی رایج ترین ادبیات است، اگر مدعی هستیم که این انقلاب زمینه ساز ظهور است مساجد باید آباد شوند و نگاه تمدنی ما نیز ناظر بر این مساله است. 


حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت:  انسجام بخشی تشکیلاتی و تقویت رویکرد برنامه های استانی، با تشکیل هیات اندیشه ورز محقق می‌شود، بخشی از این هیات به انتخاب کانون‌ها خواهد بود. 


وی گفت:  بنا داریم در آینده ساختارها و پلتفرم های گذشته را تقویت کنیم و  برخی اختیارات به حوزه های استانی تفویض خواهند شد.