ایفای دقیق نقش های «ستادی»، تنها عرصه راهبری فعالیت های مردمی در کانون‌های مساجد است
ايفاي دقيق نقش هاي «ستادي»، تنها عرصه راهبري فعاليت هاي مردمي در کانون‌هاي مساجد است
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

ایفای دقیق نقش های «ستادی»، تنها عرصه راهبری فعالیت های مردمی در کانون‌های مساجد است

مقدم، در نشست هم‌انديشي مديران ستادي و استاني ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: ايفاي دقيق نقش هاي «ستادي»، تنها عرصه راهبري فعاليت هاي مردمي در کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 41517 تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نخستین روز از نشست دو روزه هم اندیشی مدیران ستادی و استانی صبح امروز شنبه 23 مهرماه در مجتمع آدینه تهران برگزار شد. 

مهدی مقدم، در این هم اندیشی طی سخنانی با بیان اینکه تلاش ما حرکت در مسیر اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و تحقق اهداف آن است، بیان کرد: بر  پایه اهدافی که در ماده 2 اساسنامه ستاد ارائه شده است باید نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، در عرصه فعالیت‌های ستاد مورد توجه قرار گیرد. 


معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: مساجد باید در حوزه فرهنگ سازی پیشران باشند. اگر به نقش ستادی خودمان پایبند باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گونه بندی فعالیت‌ها در ستاد از اهمیت وافری برخوردار است. این فعالیت‌ها در قالب رویداد فهما، طرح و برنامه استانی، جشنواره ها، برنامه‌های مشارکتی، ستادی، حمایتی_موردی، اقتضایی خواهد بود.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به رویداد فهما تصریح کرد: این عنوان در قالب یک رویداد همچنان برقرار است، امروز موضوع مدیریت آمار و اطلاعات اهمیت دارد و باید در این مسیر حرکت کنیم و برای ایفای نقش های ستادی به اطلاعاتی که در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می‌شود نیاز داریم اما این بدان معنا نیست که فعالیت‌ها صرفا بر اساس این داده ها باشد. 

مقدم گفت: ما در قالب کار ستادی وتشکیلاتی فعالیت کرده و یک مجموعه مردمی را راهبری میکنیم، بر این اساس وظایف ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عبارت اند از هدایت، حمایت، نظارت، تسهیل گری، مشارکت در برون سپاری امور، مشارکت پذیری در طراحی راهبردی، مانع زدایی، طراحی فرایندها، که در این عرصه نهایت تلاش خود را خواهیم داشت.


معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: باید تجربیات را به اشتراک بگذاریم چراکه این مساله موضوعیت دارد، ما با مدیریت دانش و مدیریت دانایی مواجهیم که در این مولفه مدیریت دانایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. اساسا زبان صف و زبان گروه مردمی در مطالبه از یک مسوول تاثیر بیشتری دارد.