هدف کانون‌های فرهنگی هنری تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه مسجد است
هدف کانون‌هاي فرهنگي هنري تحقق منويات مقام معظم رهبري در عرصه مسجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان؛

هدف کانون‌های فرهنگی هنری تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه مسجد است

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان گفت: توجه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد نيازمند برنامه‌ريزي بچه‌هاي مسجدي و تلاش اعضاي کانون‌هاي مساجد است که بايد براي تحقق آن گام برداشت.
شناسه خبر : 41428 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» به مناسبت، ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در سنندج در پاسخ به این سوالکه  کانون‌های مساجد چقدر به منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه فعالیتی شان نزدیک شده اند، گفت:  تلاش کانون‌های مساجد این استان در سنوات اخیر براساس توان و شرایط موجود در راستای تحقق اهداف، ستودنی و قابل تحسین است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر ماه سال ۹۱ در خصوص کانون‌های مساحد می‌توان گفا که تا حدودی کانون‌ها به این منویات رهبری نزدیک شده‌اند و کار را با جدیت دنبال کرده‌اند اما متاسفانه بدلیل کمبود بودجه و اعتبار و تغییرات مکرر در مدیریت‌های میانی می‌توان گفت به تحقق کامل اهداف دست نیافته‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کردستان در ادامه و در پاسخ به پرسشی در مورد چشم‌انداز پیش رو کانون های مساجد استان اظهار کرد: در گذشته حرکاتی با مشارکت بسیج در مساجد آغاز شد، تفاهمنامه هایی منعقد و برنامه‌های استانی طراحی و تدوین شدند. در حال حاضر نیز با همکاری بسیج تفاهمنامه‌ای سه ساله منعقد شده تا بتوان از ظرفیت بسیج و کانون‌ها در کتار هم برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد بهره ببریم. برای آینده نیز باید برنامعه‌ریزی مناسبی صورت پذیرد تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود تصریح کرد: قطعا کمبود اعتبارات و عدم تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای فعالیت‌های موثرتر، شیوع ویروس منحوس کرونا و تغییرات مکرر مدیران ستادی و میانی منجر به کاهش بازدهی کانون‌های مساجد استان شده است.

 

گلباغی ادامه داد: تاکنون اقدامات فراوانی از سوی کانون‌های مساجد چه در سطح شهر و چه در سطح روستاها اجرا می‌شود که برگزاری جلسات متعدد و مشترک با بسیج، انجام ویژه برنامه‌های مناسبات فرهنگی هنری در سطح مساجد،واگذاری برخی امور فرهنگی،دینی و هنری به مساجد پ همکاری و هماهنگی با مدیران مساجد و هیات امنای مساجد از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تحقق خواسته‌های رهبر انقلاب اسلامی خطاب به کانون‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فعال و پویا در طول سال با داشتن مدیران لایق و کارآمد که توان جذب حداکثری گروههای مختلف و اقشار مردمی را داشته باشند از ویژگی‌های کانون تراز به شمار می‌روند، تصریح کرد: قطعا پرورش نیروهای متعهد انقلابی و جهادی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تسهیل‌گر پیشبرد اهداف کانون‌ها خواهد بود و ایجاد تعامل دوسویه بین بچه‌های مسجدی و نیروهای بسیج می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به اهداف اصلی و تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد.