فعالیت های کانون های مساجد باید محله محور باشد
فعالیت های کانون های مساجد باید محله محور باشد

فعالیت های کانون های مساجد باید محله محور باشد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: فعالیت های کانون های مساجد باید محله محور باشد و با کمک هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج حول محور امام جماعت فعالیت کنند.
شناسه خبر : 1222702 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۰

حجت الاسلام «میثم تارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امروز ۱۹ مهرماه مصادف با سالروز بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نشان از اهمیت جایگاه آنها دارد.

 

امام جمعه جیرفت مسجد را یکی از ارکان مهم تبیین حقایق دانست و بیان کرد: مسجد در اسلام علاوه بر مکان عبادت و ارتباط با خداوند تبارک و تعالی، یک رکن محوری برای مسائل تربیتی و تبیین حقایق است.

 

وی ابراز کرد: امروز متاسفانه بر اثر سهل انگاری در مباحث تربیتی و جدی نگرفتن تبیین حقایق، شاهد معضلات فراوان و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه هستیم.

 

حجت الاسلام تارم ادامه داد: اکثر افرادی که دچار آسیب های اخلاقی و اجتماعی می شوند کسانی هستند که اطلاع کافی با آموزه های دین مبین اسلام و اقدامات نظام جمهوری در طول این چهار دهه ندارند و یا اطلاعی از قبل پیروزی انقلاب اسلامی، مسائل اقتصادی، فرهنگی و تسلط غرب و وابستگی ما به آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها ندارند.

 

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که استقلال امروز ما باید تبیین شود، تاکید کرد: یکی از مراکزی که می تواند این مهم را تبیین کند، کانون های مساجد است.

 

وی اضافه کرد: البته کانون های فرهنگی هنری با هماهنگی و وحدت بین امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه های بسیج مستقر در مساجد می توانند زمینه جهاد تبیین را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که ارکان مسجد می توانند با هم افزایی و مشورت نسل انقلابی تربیت کنند، عنوان کرد: فعالیت های کانون های مساجد باید محله محور باشد و با کمک هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج حول محور امام جماعت فعالیت کنند.

 

امام جمعه جیرفت یادآور شد: فعالیت آنها باید به گونه ای باشد که اهالی محله جذب مساجد شده و با همراهی یکدیگر به صورت چهره به چهره با آنها دیدار کرده و از حال و روز آنها با خبر شده و برای رفع مشکلات شان بکوشند.

 

وی یکی از راه های جذب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را تجلیل از نخبگان برشمرد و بیان کرد: علاوه بر این باید در مساجد و مصلی های نماز جمعه از افراد نخبه محله مسجد همچون دانش آموزان ممتاز، هنرمندان و ورزشکاران تجلیل کرد.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه، گفت: کانون های مساجد می توانند در راستای مباحث تربیتی، اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را با برنامه های متنوع علمی، رایانه ای و آموزش سواد رسانه ای و استفاده صحیح از فضای مجازی غنی کنند.

پایان پیام/ 586