تعداد مساجد تراز و پیشران کم است/مسجدمحوری؛ راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن
تعداد مساجد تراز و پیشران کم است/مسجدمحوری؛ راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

تعداد مساجد تراز و پیشران کم است/مسجدمحوری؛ راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سرزمین جنگ نرم اذهان مردم است، گفت: امروز تعداد مساجد تراز و پیشران معدود است، اگر کمیت و کیفیت مساجد و مسجدی‌ها افزایش یابد، نسل جوان مقابل جنگ نرم واکسینه می‌شود.
شناسه خبر : 1222621 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن 19 مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره تقویت و تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج و به منظور بررسی تاثیر این همکاری بر تحقق #نهضت بازگشت به مسجد با سردار «رحیم بابااحمدی»، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتا می‌شود:

 

سردار رحیم بابااحمدی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما پاک‌سرشت هستند، اظهار کرد: آنها در سرزمینی که بستر آن حیات طیبه است و در خانواده‌های انقلابی رشد و پرورش یافته‌اند؛ به ثمر رساندن گام اول انقلاب و عبور دادن آن از پیچ و خم‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد کردند، از افتخارات گام اولی‌ها است اینها زیر تابش خورشید ولایت رشد و نمو یافته‌اند پس ذاتا انقلابی و مذهبی هستند و تربیت‌پذیری بالایی دارند.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نمونه های بالای این حقیقت در مناسک ملی مذهبی قابل مشاهده است و همین مسئله دشمن را به وحشت انداخته است، یعنی روحیه‌ای که دهه هشتادی ها و دهه نودی ها دارند، این نسل پیش‌برنده گام دوم انقلاب هستند، از اینجا است که جنگ برای تصاحب این سرمایه بزرگ ملت شروع شده و دشمن تلاش می‌کند تا جای ممکن از این سرمایه کسر کند.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای غصب این سرمایه جنگ ترکیبی راه انداخته است، گفت: جنگی شامل فتنه های نرم در حوزه های سیاسی، قومی، فرهنگی، اقتصادی، علمی معرفتی، تحریف حقایق، ایجاد احساس پشیمانی از گذشته و مشوش نشان دادن حال، ناامیدی نسبت به آینده و ... اینها همه ازجمله اقدامات فتنه انگیر دشمن برای ایجاد تردید، تشکیک و دودلی در جامعه است تا نسل جوان ما را از صراط مستقیم بازدارد.

 

سردار بابااحمدی با بیان اینکه سرزمین جنگ نرم اذهان مردم است، تاکید کرد: دشمنان درصدد تصرف این سرزمین هستند، لذا دستگاه های فرهنگی ازجمله کانون های فرهنگی هنریِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج که در واقع سنگرهای خدمت جهادی و مومنانه به جامعه هستند با هم‌افزایی و همراهی هر چه بیشتر، می توانند در مقابل این جنگ ایستادگی کرده و موفق و موثر عمل کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: نیروی بسیج به عنوان سنگر تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی در مساجد، با دیگر ارکان خانه‌های خدا اعم از کانون های فرهنگی هنری، هیئت امناء، امام جماعت و خادم و نیز مجموعه هایی که در مساجد و محلات خدمت به مردم را دنبال می‌کنند، همکاری و تعامل دارد و می کوشند در مواجهه با جنگ نرم، سرمایه عظیم مسجدی ها را مصونیت ببخشند.

 

سردار بابااحمدی با بیان اینکه پایگاه های بسیج در پی تحقق محله اسلامی هستند، ابراز کرد: یعنی باید محلات را به سمت و سوی اسلامی شدن سوق دهند، لذا پایگاه های بسیج در محلات به دنبال احصای نظام مسائل محله در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و معیشت و فرهنگی هنری و علمی هستند و در همه ابعاد مسائل محله را احصاء می کنند چنان که در دوره کرونا با خدمت مومنانه بسیاری از آسیب های این ویروس منحوس را برطرف کرده یا کاهش دادند.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: پایگاه های بسیج با محوریت مساجد و راهبری ائمه جماعات، رونق بخشی به خانه های خدا و فعال کردن کارکردهای همه جانبه مسجد را دنبال می کنند و در این راستا همه دستگاه های متولی مسجد و محله به ویژه کانون های فرهنگی هنری با بسیج که به فرموده مقام معظم رهبری مظهر مردم سالاری دینی است، همکاری می کنند.

 

وی درباره نقشی که هم‌افزایی بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با نفوذ دشمن و بروز اغتشاشات می تواند ایفا کند، تاکید کرد: همانطور که مسجد در دوران دفاع مقدس حامی و پشتیبان و تولیدکننده قدرت معنوی برای جبهه ها بود؛ امروز هم باید مسجد خاستگاه اصلی و مامن مردم باشد، و کارکردهای واقعی خود را داشته باشد.

 

سردار بابااحمدی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد مساجد تراز و پیشران در سطح جامعه و محلات کم است، لذا باید رونق مساجد هم از نظر افزایش کمیت نمازگزاران و کیفیت آن یعنی جذب نسل جوان و نوجوان، دنبال و فعالیت ها با محوریت مسجد انجام شود. با توجه به طیب و طاهر بودن فضای مسجد می توان نسل جوان را مقابل تهدیدات نرم دشمن واکسینه کرد.

 

 

پایان پیام/ 9