سیره تربیتی اسلام بر مبنای برادری و احساس مسئولیت شکل گرفت/ اقتدار کشور مرهون مجاهدت‌ها و وحدت مومنانه میان شیعه و سنی است
سيره تربيتي اسلام بر مبناي برادري و احساس مسئوليت شکل گرفت/ اقتدار کشور مرهون مجاهدت‌ها و وحدت مومنانه ميان شيعه و سني است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در همایش «منادیان وحدت»؛

سیره تربیتی اسلام بر مبنای برادری و احساس مسئولیت شکل گرفت/ اقتدار کشور مرهون مجاهدت‌ها و وحدت مومنانه میان شیعه و سنی است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در همايش «مناديان وحدت» که در شهرستان اوز برگزار شد، با بيان اينکه سيره تربيتي اسلام بر مبناي برادري و احساس مسئوليت شکل گرفت، افزود: اقتدار کشور مرهون مجاهدت‌ها و وحدت مومنانه ميان شيعه و سني است.
شناسه خبر : 41313 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همایش «منادیان وحدت» صبح امروز یکشنبه 17 مهر ماه در شهرستان «اوز»برگزار شد؛ در این همایش که به مناسبت هفته وحدت و با حضور تنی چند از علمای اهل سنت جنوب کشور برگزار شد؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در هفته وحدت بیان سیره، اخلاق و فرازهای مهم زندگانی پیامبر اکرم (ص) اهمیت وافری دارد، گفت: تجلی تمامی مطالعات ما در ایام میلاد پیامبر گرامی (ص) متبلور می‌شود تا سیره نبوی بیشتر و بهتر به جامعه معرفی شود قطعاً این رویکرد برای علما، دانشمندان، کسانی که صاحبان تریبون هستند جلوه بیشتری دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه رویکرد تربیتی اسلام بر مبنای برادری و احساس مسئولیت میان مسلمانان شکل گرفته است؛ افزود: جامعه‌ای ایمانی که پیامبر (ص) برای مسلمین بنا نهاد، بر پایه برادری، اخوت و ارتباط عاطفی میان انسان‌هاست، لذا ما سفارش شده‌ایم که در شرایط مختلف یاور یکدیگر باشیم، در هنگام بیماری از یکدیگر عیادت کنیم، در تشییع پیکر اقوام و نزدیکان حضور یابیم چراکه جان‌ها، آبرو، عزت و شخصیت افراد در اسلام محترم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده تصریح کرد: برگزاری همایش «منادیان وحدت» در این نقطه جغرافیایی از کشور، در جایی که برادران اهل سنت و شیعه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند نشان‌دهنده وحدت و همبستگی آنهاست، در این سالها دشمن نگاه‌اش را به این نقطه معطوف کرده بود تا با بر هم زدن این جامعه ایمانی، در روند تربیتی یک انسان مسلمان رخنه ایجاد کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این در حالی است که وقتی انقلاب اسلامی به ثمر نشست؛ نگاه امام خمینی (ره) و نگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مساله وحدت شیعه و سنی به عنوان یک فرصت بود نَه تهدید؛ اما برخی یا جاهلانه و یا عمدا و منافقانه بر این موضوع تاکید کردند که از شیعه و سنی و یا اقوام مختلف از تُرک و لر و بلوچ و ترکمن تا بقیه اقوامی که در ایران زندگی می کنند یک تهدید بسازند.

وی با بیان اینکه موضوع اخوت ایمانی بین شیعه و سنی در کشور ما به خوبی محقق شده است، ادامه داد: این همزیستی و حضور اتفاقا فرصتی برای کشور است تا به جهان اسلام نشان دهد که ما فرزندان محمد (ص) هستیم، بلاشک نگاه ما به این فرصت نشأت گرفته از نگرش عمیق مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه نرم‌افزاری که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای این همزیستی در جامعه ایرانی تعریف کرده بر مبنای وحدت است، افزود: موضوع اتحاد و همبستگی مذاهب و اقوام در ایران، منجر به خنثی شدن توطئه های دشمنان در کشور شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد:  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اصطلاحات فرهنگی متعددی را به کار بردند از جمله اینکه فرمودند: «ما تهاجم فرهنگی را در دهه 70 با راهیان نور شکست می دهیم»، این بیانات به این معنا بود که راهیان نور یک مدل مدیریتی برای معرفی شهدا و سیره آنها به جامعه بود تا از آفات مصون بماند؛ لذا ما معتقدیم وقتی قرآن برای همه امت ها «عجل» قرار می‌دهد آن جامعه و امت زنده و پویا است، قطعا پویایی جامعه به رفع نواقص و کاستی ها کمک می کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اگر جامعه ما ایمنی خودش را در مقابل دشمنان ایجاد کند اگر یک زمان زخمی شد، این پیکره و بدن ناخودآگاه این زخم‌ها را التیام می‌بخشد، شاید زخم‌هایی بر پیکره این امت نشسته است اما خود مردم درمانش کردند و امروز ما با دشمنان قسم خورده‌ای مواجهیم که قرآن را آتش می‌زنند، مشکل آنها مشکل دین، دینداری و مسجد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، اظهار کرد: شاید زمانی دشمن نگاه اش به تفرقه بود اما امروز تفرقه میان علمای شیعه و سنی معنایی ندارد؛ جمله کلیدی و وحدت آفرین را امامان امت با تمسک به دستورات اسلام مطرح کردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد برای خنثی سازی توطئه های دشمنان خصوصاً در موضوع وحدت، گفت: امروز اگر بتوانیم برای دینی که پیامبر اکرم (ص) بین مسلمانان به امانت گذاشت، تلاش کنیم؛ می بینیم در تمام کشور مساجد آباد و برقرار شده و گرفتاری‌ها به دست مردم حل می‌شود.

وی در ادامه از برگزارکنندگان همایش «منادیان وحدت» و همراهی نماینده ولی فقیه در استان فارس، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، امام جمعه لارستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و به ویژه شیخ «صالح انصاری» خطیب جنوب کشور و رئیس مجتمع دینی شهرستان اوز قدردانی کرد و گفت: امروز اقتدار و عزت کشور مرهون همین مجاهدت ها و وحدت مومنانه شیعه و سنی است.


این گزارش می‌افزاید: در پایان این همایش از پوستر هفته وحدت رونمایی و در ادامه از کارآفرینان برتر شهرستان اوز تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، در ادامه سفر خود به جنوب فارس با حضور در منزل تنی چند از شهدای اهل سنت، از خانواده این دلاوران تقدیر کرد.