اعطای سهمیه مسابقات کشوری اوقاف به برترین‌های مدهامتان/ از جلسات سنتی نخبگان مسجدی حمایت می‌شود
اعطای سهمیه مسابقات کشوری اوقاف به برترین‌های مدهامتان/ از جلسات سنتی نخبگان مسجدی حمایت می‌شود

اعطای سهمیه مسابقات کشوری اوقاف به برترین‌های مدهامتان/ از جلسات سنتی نخبگان مسجدی حمایت می‌شود

میرزایی‌نسب با اعلام راهیابی نفرات برتر مدهامتان به مسابقات کشوری سازمان اوقاف، گفت: به منظور تحقق منویات رهبری درباره تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از جلسات سنتی که توسط نخبگان مدهامتان اداره می‌شود، حمایت می‌کند.
شناسه خبر : 1221738 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۸

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان روز پنجشنبه، 14 مهرماه با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد؛ در گفتگو با «مجتبی میرزایی‌نسب»، دبیر این رقابت‌ها مروری کرده ایم بر رهاورد این مسابقات قرآنی.

 

میرزایی‌نسب با بیان اینکه برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی آستان شاهچراغ برکات بسیاری داشته است، اظهار کرد: سه دوره قبلی این رقابت ها به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد و لذا در این دوره مقرر شد که مسابقات مدهامتان به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، یعنی آستان حرم احمدبن موسی(ع) برگزار شود.

 

دبیر پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ادامه داد: از نقاط قوت این میزبانی، تعامل نهادها و دستگاه های فرهنگی قرآنی شهر شیراز در برگزاری باشکوه رقابت قرآنی بچه های مسجد بود؛ از مسجد نصیرالملک به عنوان یکی از مساجد تاریخی شهر گرفته تا استانداری و دیگر نهادها و دستگاه ها به قدر وسع و توان به کمک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آمدند.

 

وی با بیان اینکه دو دوره گذشته مسابقات قرآنی مدهامتان به دلیل شیوع کرونا با حضور معدود مخاطبان برگزار شد، گفت: لذا حضور پررنگ مخاطبان در محل برگزاری رقابت ها در این دوره را پیگیری کردیم؛ خوشبختانه، به تناسب میزبانی آستان شاهچراغ(ع) این اتفاق افتاد. علاوه بر این، امسال افزایش دوبرابری تعداد شرکت کنندگان در مرحله کشوری را نیز شاهد بودیم که فضای مطلوبی را برای رقابت بچه های مسجد فراهم کرد.

 

میرزایی‌نسب هیئت داوران ممتاز را از دیگر ویژگی های این مسابقات برشمرد و ابراز کرد: داوران همگی از چهره های بین المللی و موردتایید ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور بودند که با دقت نظر رقابت قرآنی بچه های مسجد را قضاوت و نفرات برتر ار معرفی کردند.

 

وی از راهیابی نفرات برتر مسابقات قرآنی مدهامتان به مسابقات کشور سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و بیان کرد: با تایید ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و قرار گرفتن مسابقات مدهامتان در زمره چهار رقابت اصلی قرآنی در کشور، نفرات برتر رشته های حفظ کل و قرائت تحقیق این رقابت ها در هر دو گروه خواهران و برادران مستقیم به مسابقات کشوری سازمان اوقاف راه می یابند.

 

میرزایی‌نسب با اشاره به رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در آیین پایانی دوره پانزدهم، بیان کرد: از ۲۵ مهرماه امکان ثبت نام و شرکت بچه های مسجد در این دوره فراهم می شود.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور عمل به این مطالبه رهبری، از جلسات سنتی که توسط نخبگان مدهامتان اداره می شوند، حمایت می کند تا از این طریق فرصت کادرسازی و نیروسازی هم فراهم شود.

 

میرزایی‌‌نسب خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از طرح ها و ایده های قرآنی نخبگان نیز حمایت های اعتباری و فرصت اجرای آنها را فراهم می کنیم. درصدد هستیم افرادی را که در کارگاه ها شرکت می کنند با دید ویژه‌تری در مدهامتان ببینیم.

 

پایان پیام/ 9