باید بیش از گذشته برای پذیرایی و جذب بیشتر نسل جدید به مساجد تلاش شود
بايد بيش از گذشته براي پذيرايي و جذب بيشتر نسل جديد به مساجد تلاش شود
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

باید بیش از گذشته برای پذیرایی و جذب بیشتر نسل جدید به مساجد تلاش شود

آيت الله دستغيب گفت: در حقيقت مساجد امانت هاي الهي است و به شما سپرده شده است و بايد بيش از گذشته براي پذيرايي و جذب بيشتر نسل جديد به مساجد تلاش شود.
شناسه خبر : 41273 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) به نقل از خبرگزاری شبستان از استان فارس: آیت الله سید علی اصغر دستغیب، امروز پنج شنبه (14 مهر) در دیدار با حجت الاسلام کمال الدین خداداده، رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج)، گفت: پیش بینی می کنم در زمان حضور شما آثار تحول بهتر از گذشته شکل گیرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این مطلب که برگزاری مسابقات «مدهامتان» در شیراز یک اتفاق مبارک محسوب می شود و مشخص است که عزم راسخ است که مسابقه نوینی شکل گیرد، یادآور شد: برگزاری این برنامه امیدوار کننده است.

وی افزود: در حقیقت مساجد امانت های الهی است و به شما سپرده شده است و باید بیش از گذشته برای پذیرایی و جذب بیشتر نسل جدید به مساجد تلاش شود.

آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه تکلیف اینست که برای حضور نسل جدید در مساجد باید زمینه را مساعد کرد و آنچه نیاز از پذیرایی کامل است اینست که برنامه ریزی اصولی و پیشرفته و به بر اساس زمان انجام شود، اظهار کرد: مساجد مبدا و آغاز فرهنگ اسلامی و انقلابی هستند و باید جبران گذشته را به خصوص در سال های اخیر را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید شیوه مطلوبی به وسیله کانون های فرهنگی پیش بگیریم و برنامه ریزی به نحو احسن شکل گیرد، اظهار کرد: برنامه هایی انجام می شود ولی به نظر می رسد باید بیش از این باشد، به خصوص برای افرادی که مبتدی هستند و یکی از مهمترین مسائل، زدودن شبهات است و باید منابعی هم در اختیار آنان باشد و جلسات پرسش و پاسخ جز لاینفک مساجد شکل گیرد، برخی اوقات شاید یک ساعت سخنرانی شود ولی به پرسش های ذهن مخاطب جوابی داده نشده باشد اما با ربع ساعت پرسش و پاسخ شبهات از ذهن آنان رفع شود و باید توجه داشت که از فرصت ها استفاده کنند.

آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی باید روی مفاهیم و مباحث تفصیلی در آینده بیشتر کار شود، اظهار کرد: لازم است آنانی که قاری و حافظ قرآن هستند نسبت به آنچه عمل واقعی قرآن است، دقت داشته باشند.

بر اساس این گزارش در ادامه، مجتبی میرزایی نسب، دبیر مسابقات قرآنی «مدهامتان» هم گفت: نفرات اول این مسابقات بدون آزمون بعدی به طور مستقیم به مسابقات اوقاف اعزام می شوند.