شوراهای اندیشه‌ ورز در تمامی استان ها برای کانون های فرهنگی هنری مساجد راه ‌اندازی و عملیاتی می‌ شوند
شوراهای اندیشه‌ ورز در تمامی استان ها برای کانون های فرهنگی هنری مساجد راه ‌اندازی و عملیاتی می‌ شوند

شوراهای اندیشه‌ ورز در تمامی استان ها برای کانون های فرهنگی هنری مساجد راه ‌اندازی و عملیاتی می‌ شوند

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: شوراهای اندیشه‌ ورز در تمامی استان ها برای کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی و با حضور اندیشمندان و صاحب نظران هر استان راه‌ اندازی و عملیاتی می‌ شوند.
شناسه خبر : 1221253 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، امروز پنج شنبه (14 مهر) در حاشیه دیدار با مسئولین مختلف استان فارس با اشاره به برنامه ‌های در دست اقدام فرهنگی هنری کانون‌ های مساجد کشور، گفت: بسته‌ های ترکیبی کتابخوانی برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است که پالایش و آرایش کتابخانه‌ها، مسابقات بین‌المللی کتاب سال مسجد و همکاری با «طاقچه» برای ارائه خدمات رایگان در محل مساجد از این دست برنامه هاست.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به بسته برنامه‌ های اجتماعی در مساجد، افزود: توانمند سازی مسجدی ها در ارائه خدمات اجتماعی در قالب فعالیت های اجتماعی با برنامه و هدفمند کانون های مساجد از جمله برنامه هایی است که در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره برنامه های حوزه قرآن، مسابقات قرآنی «مدهامتان» را دومین مسابقه سراسری قرآن در کشور دانست و یادآور شد: بسته‌ های قرآنی برای هیئت‌ های مذهبی با نگاه کیفی، راه‌ اندازی هسته‌ های قرآنی در مساجد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: تربیت و حمایت از هنرمندان در عرصه ‌های گوناگون با حضور و مربی گری هنرمندان انقلابی از رشته های مختلف اعم از هنرهای تجسمی، نمایشی، سرود و... از جمله برنامه های کادر سازی در عرصه هنری است.

وی با اشاره اجرای طرح خانه‌های خلاق در مساجد، توسط موسسات دانش بنیان برای خردسالان، نوجوانان و جوانان، افزود: فلسفه برای کودک هم که در دست تدوین است برای اولین بار در کشور توسط کانون های مساجد برای بچه‌ های مسجد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به بحث کارآفرینی در مساجد، افزود: فناوری و کارآفرینی در مساجد طبق برنامه‌ای جامع و هدفمند با نگاهی بر تقویت کارهای انجام شده و ایجاد مشاغل مرتبط و فرهنگ پایه در دست اجراست.

وی با اشاره به بسته برنامه ‌های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برای روستا و عشایر، هم گفت: مطابق این بسته ‌ها روستائیان و عشایر عزیز می توانند حتی تولیدات فرهنگی خود مثل آواها، موسیقی محلی، تصویرگری و... را نیز به بازار عرضه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: سینماها برای شهرهای بدون سینما در راستای عدالت فرهنگی از دیگر برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است و این برنامه‌ در عرصه ترویج فرهنگ و هنرهای ارزشی با عرضه محصولات فرهنگی ارزشی و انقلابی در محیط‌ های کمتر برخوردار اجرایی خواهد شد.

وی گفت: شوراهای اندیشه‌ ورز در تمامی استان ها برای کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی و با حضور اندیشمندان و صاحب نظران هر استان راه ‌اندازی و عملیاتی می‌ شوند.

پایان پیام/ 130