پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن 15 مهر ماه؛ روز ملی روستا و عشایر
پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت فرارسيدن 15 مهر ماه؛ روز ملي روستا و عشاير

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن 15 مهر ماه؛ روز ملی روستا و عشایر

«محمدمهدي اسماعيلي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آستانه 15 مهر ماه (روز ملي روستا و عشاير) پيامي صادر کرد.
شناسه خبر : 41248 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه فرارسیدن 15 مهر ماه (روز ملی روستا و عشایر) پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

«نظام جمهوری اسلامی برای عشایر ارزش قائل است و عشایر را به عنوان یکی از برجسته‌ترین قشرهای کشور می‌شناسد که هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از کشور، سهیم‌اند. نظام قدرِ این جوانان غیور و این مردان و زنان با اخلاص و مومن را می‌داند». 
«مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)»

روستاییان زحمت‌کش و عشایر غیور، مردمانی اصیل، نیکو سرشت، مرزبان و سربازانی دلاور، باوفا و در یک کلام نگاهبانان هویت و حیثیت فرهنگی و بومی کشور عزیزمان هستند. این عزیزان سختکوش که در دوران ستم‌شاهی متحمّل آسیب‌های فراوانی شدند، چشم و چراغ ملت و از ذخایر ارزشمند ایران اسلامی بوده و در سال‌های دفاع مقدس، به سان خورشید درخشیدند و از مرز و بوم این کشور چنان جانانه دفاع کردند که دشمن متجاوز فکر دست‌درازی به این سرزمین مقدس را هرگز در سر نپروراند. این مردمان عزت‌مند، با دل‌های با صفا و روح پر طراوت و لطیف‌شان، سرشار از عشق، محبت و صمیمیت‌اند که در سراسر تاریخ، مایه افتخار ایران زمین بوده و صادقانه در راه دفاع از آرمان‌های بلند رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، شهادت‌طلبانه راه پیمودند.


روستاییان و عشایر، در ادوار گوناگون، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدمات بی‌شائبه‌ای را در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و نظامی داشته‌اند و کمک شایانی به رشد و بالندگی انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها نموده‌اند؛ به طوری که همواره موجبات خرسندی و رضایت مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را فراهم آورده اند.


اینجانب با تبریک و نکوداشت فرارسیدن 15 مهر ماه، روز ملی روستا و عشایر، به هموطنان عزیز و گرامی روستایی و عشایری کشور که از بزرگترین ظرفیت‌های تبلیغی و تبیینی مفاهیم ناب اسلامی به شمار می‌آیند، آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را که متولی امور کلان فرهنگی کشور است، در حمایت از استعدادهای درخشان مردم روستا و عشایر، در سالی که هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» مزین گشته، در فعالیت‌های فرهنگی اعلام می‌نمایم و امیدوارم ضمن طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های ارزشمند و اثرگذار فرهنگی، شاهد رشد رویدادهای ویژه این مردمان زحمت‌کش، نظیر جشنواره «آواهای آسمانی» باشیم.


محمدمهدی اسماعیلی 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی