قرآن زیباترین زبان برای تعلیم سبک زندگی است
قرآن زيباترين زبان براي تعليم سبک زندگي است
نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

قرآن زیباترین زبان برای تعلیم سبک زندگی است

آيت‌الله دژکام در جريان برگزاري آيين افتتاحيه مرحله کشوري پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامّتان اظهار کرد: قرآن زيباترين زبان براي تعليم سبک زندگي است.
شناسه خبر : 41224 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان فارس، آیین افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» شامگاه سه‌شنبه 15 مهر ماه در محل مسجد «نصیرالملک» شهر شیراز برگزار شد.

بر پایه این گزارش: آیت‌‌الله «لطف‌الله دژکام» در این مراسم ضمن تقدیر از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به دلیل محول کردن میزبانی این دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان به استان فارس گفت: توفیق پیدا کردیم در سومین حرم اهل بیت (ع) پذیرای اهالی قرآن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «این کتاب آسمانی به بهترین روش، زندگی انسان را هدایت می‌کند»؛ از سوی دیگر توجه داشته باشیم که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) چند سال است که نسبت به توجه به مسئله سبک زندگی اسلامی تاکید می‌کنند بنابراین باید تلاش کنیم این نوع سبک زندگی را در جامعه ترویج دهیم؛ قرآن به خوبی سبک زندگی را به ما تعلیم می دهد وکسی که پیرو سبک زندگی قرآنی باشد به سادگی لطمه نمی‌خورد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: نباید نسبت به برخی ارزش‌ها سکوت کنیم، ارزش‌های دینی و اسلامی ما باید بیان شود، آزادی با ارزش‌های انسانی مرتبط است و اشتباهی که جوانان و نوجوانان به اسم زیبای «آزادی» انجام می‌دهند، بی‌قیدی است و نباید خود را فریب دهیم.

وی با اشاره به اینکه حق محکم ایستادگی می‌کند و باطل جولان می‌دهد و می‌رود، افزود: قرآن، روش زندگی برتر و بهتر را به ما معرفی می‌کند؛ انس گرفتن، حفظ کردن و زیبا خواندن قرآن برای آن است که به زیبایی نهفته در قرآن برای دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی پی ببریم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه قرآن زیباترین زبان برای تعلیم سبک زندگی است، تصریح کرد: از مسئولین فرهنگی می‌خواهم برای گسترش عرصه قرآنی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هر روز قرآن بیشتر از دیروز در زندگی عاشقان حقیقت و دوستداران ارزش‌های انسانی حضور خواهد داشت، افزود: خداوند اجازه نمی‌دهد کافران نورش را خاموش کنند حتی اگر برای آنان ناخوش باشد؛ خدا با ظهور امام عصر (عج) به قرآن حیات دوباره می‌بخشد.