رتبه‌های اول رشته‌های قرائت و حفظ کل «مدهامّتان» سهمیه مستقیم در چهل‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را کسب می‌کنند
رتبه‌هاي اول رشته‌هاي قرائت و حفظ کل «مدهامّتان» سهميه مستقيم در چهل‌وششمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن جمهوري اسلامي ايران را کسب مي‌کنند
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

رتبه‌های اول رشته‌های قرائت و حفظ کل «مدهامّتان» سهمیه مستقیم در چهل‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را کسب می‌کنند

مجيدي‌مهر در جريان برگزاري آيين افتتاحيه مرحله کشوري پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان گفت: رتبه‌هاي اول در رشته‌هاي قرائت و حفظ کل در دو بخش خواهران و برادران؛ سهميه مستقيم شرکت در چهل و ششمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم جمهوري اسلامي ايران را کسب مي‌کنند.
شناسه خبر : 41223 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان فارس: آیین افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» شامگاه سه‌شنبه 15 مهر ماه در محل مسجد «نصیرالملک» شهرشیراز برگزار شد.

بر پایه این گزارش: «حمید مجیدی‌مهر» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: مسابقات قرآن از آن قبیل فعالیت‌هایی است که ریش انسان را زود سفید می‌کند و این مساله را فقط آن کسی درک می‌کند که در این جایگاه باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه برگزاری مسابقاتی از این قبیل کار سختی است، ادامه داد: زمانی خودم در جایگاه متسابق در این مسابقات حضور داشتم و بعضا گله می‌کردم، اکنون خدا خواسته است و خودم در این جایگاه قرار گرفته‌ام و گویا که کفاره گلایه‌های خود را پس می دهم.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با یادآوری بخشی از خاطرات یکی از شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این مسابقات برگزار شد و یکی از شرکت‌کنندگان که قرار بود اول باشد به یک قرائت اشتباه خود اذعان کرد که پس از 40 بار داوری مجدد از روی فیلم، 20 صدم از امتیاز وی کم شد و به جای رتبه اول نفر چهارم شد؛ این رویکرد در عرصه بین‌المللی نشان از پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در بخش عدالت شد چرا که سفارت کشورهای اسلامی روی مسابقات بین‌المللی قرآن حساس هستند و این رفتار نشان داد که ایران از عدالت تجاوز نمی کند؛ او عزیز شد.


مجیدی مهر با اشاره به اینکه این خط ایثار تا اکنون نیز تداوم دارد، افزود: وی را به عنوان سهمیه کشوری در نظر گرفتیم اما خودش می خواهد سهمیه را به فرد دیگری بدهد، اگر به این خط توجه کنیم آن وقت نفر برتر قرآنی خواهیم بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: رتبه های اول رشته قرائت و حفظ کل در دو بخش خواهران و برادران مسابقات مدهامّتان، سهمیه مستقیم در چهل و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را کسب می کنند.