مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند
مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند

مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند

آیت الله حدائق گفت: جامعه اسلامی در حفظ و قرائت و پایبندی به قرآن باید اهتمام فراوان داشته باشد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند.
شناسه خبر : 1220807 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

آیت الله علیرضا حدائق، با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: در حدیثی نورانی از رسول گرامی اسلام (ص) بر اهمیت فوق العاده توجه به قرآن تاکید کرده اند و فرموده اند: «وقتی کارها در امورات زندگی پیچیده شد و انسان حق را از باطل تشخیص نداد به قرآن رجوع کند» و پیامبر اکرم (ص) بر اهمیت فوق العاده توجه به قرآن تاکید فرموده اند و تاکید داشته اند که رجوع و انس با قرآن موجب تشخیص حق از باطل می شود.

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی «حضرت مهدی موعود (عج)» فارس افزود: قرآن موجب هدایت انسان به صراط مستقیم می شود و کسانی که قرآن را پیشوا و الگوی زندگی قرار دهند در مسیر بهشتی قرار می گیرند و بی اعتنا کنندگان به قرآن به مسیر دور شدن از خدا و دوزخ خواهند بود.

وی اضافه کرد: در ضرورت توجه به قرآن کریم، امام علی (ع)، قرآن را نور و روشنایی پایان ناپذیری دانسته اند که دریایی است که عمق ندارد توصیف فرموده اند و تدبر و کنکاش در قرآن همواره موجب کشف نکات جدید و مطالب به روز می شود و از مجموعه این روایات می توان به اهمیت تدبر در قرآن پی برد.

آیت الله حدائق با تاکید بر نقش و جایگاه والای قرآن در جامعه اسلامی عنوان کرد: جامعه اسلامی در حفظ و قرائت و پایبندی به قرآن باید اهتمام فراوان داشته باشد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند و این مسابقات در رشد و تعالی معارف قرآنی موثر است و امیدواریم شاهد رشد بیشتر محافل معنوی و قرآنی باشیم.

پایان پیام/ 130