برپایی ایستگاه صلواتی کانون «امام رضا (ع)» گراش در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)
برپایی ایستگاه صلواتی کانون «امام رضا (ع)» گراش در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)

برپایی ایستگاه صلواتی کانون «امام رضا (ع)» گراش در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)

مقتدری از برپایی ایستگاه صلواتی توسط بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» گراش در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)خبر داد.
شناسه خبر : 1220383 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

علی اکبری مقتدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) برنامه هایی از سوی بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش افزود: علاوه بر برنامه عزاداری و سوگواری که به مناسبت شهادت امام عسکری (ع) انجام می شود، برپایی ایستگاه صلواتی نیز از جمله برنامه های بچه های مسجد در راستای بزرگداشت این امام همام است.

 

وی بیان کرد: بچه های مسجد که در ۲ ماه محرم و صفر به صورت خودجوش به راه اندازی موکب و ایستگاه صلواتی اقدام کرده بودند در سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) نیز به برپایی موکب اقدام می کنند.

 

مقتدری اظهار کرد: در این ایستگاه صلواتی قرار است از شهروندان و اهالی مسجد در شب شهادت این امام همام پذیرایی صورت بگیرد که بچه های مسجد نیز در این برنامه به صورت پرشور مشارکت دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه در جوار کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش صورت می گیرد.

 

امام حسن عسکری (ع) فرزند امام هادی (ع) و پدر امام زمان (ع) بوده و یازدهمین امام شیعیان اثنی‌عشری است که به مدت ۶ سال امامت شیعیان را عهده‌دار بوده است.

 

آن حضرت با چند تن از خلفای عباسی معاصر و در سامرا تحت مراقبت شدید حکام وقت قرار داشت، لذا به عسکری ملقب شدند؛ در آن مدت از طریق نمایندگان، با شیعیان در ارتباط بودند.

پایان پیام/ 691