خانواده های شهدای مدافع حرم و امنیت در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور تجلیل می شوند
خانواده های شهدای مدافع حرم و امنیت در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور تجلیل می شوند

خانواده های شهدای مدافع حرم و امنیت در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور تجلیل می شوند

حجت الاسلام امیدی گفت: در مراسم اختتامیه و افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور که به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد، از خانواده های شهدای مدافع حرم و امنیت و فعالین قرآنی تجلیل می شود.
شناسه خبر : 1220101 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز یکشنبه (10 مهر) در جلسه هماهنگی «مدهامتان» که در فرمانداری شیراز برگزار شد، گفت: از سه شنبه تا پنج شنبه میزبان نزدیک به 200 نفر از منتخبین مسابقات قرآنی «مدهامتان» هستیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه این مسابقات 15 سال است که برگزار می شود، افزود: بیش از 13 هزار نفر در سطح کشور شرکت کردند و از دوره های شهرستان و استانی به این مرحله صعود کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله کشوری از منتخبین کل کشور حضور دارند و از تمامی استان ها مهمان و شرکت کننده حضور خواهند داشت، افزود: 55 نفر خواهران و مابقی برادران هستند.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که داوران هم جز داوران ملی و بین المللی مثل استاد پرهیزکار و استاد سلیمی هستند، اظهار کرد: تراز مسابقات به لحاظ فنی جز مسابقات خوب است این مسابقات جز چهار مسابقه برتر کشور محسوب می شوند و در رده سوم کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه معنویت خاصی در این رابطه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: معنویت در شهر شیراز با این مسابقات افزایش می یابد و این مسابقات در 2 رده دانشجویان و دانش آموزان برگزار می شود که در 2 بخش زیر 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می شود.

مدیر ستاد فهما فارس با یادآوری این مطلب که باعث می شود معنویت زیادی در شیراز باشد، افزود: مراسم افتتاحیه روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد «نصیرالملک» برگزار می شود و مهمان ویژه حجت الاسلام حریزاوی از سازمان تبلیغات و مجیدی مهر از اوقاف کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه و «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس حضور دارند، اضافه کرد: مراسم افتتاحیه با اقامه نماز مغرب و عشا همراه خواهد بود و در این مراسم از پنج نفر از فعالین قرآنی تجلیل می شود.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به چهارشنبه برنامه مسابقات را در حرم مطهر خواهیم داشت و مسابقات تا صبح پنج شنبه ادامه دارد و عصر پنج شنبه اختتامیه است، افزود: تجلیل از منتخبین، سخنرانی تولیت حرم مطهر، سخنرانی رئیس ستاد کانون های مساجد کشور و تجلیل از خانواده معزز شهدای امنیت و مدافع حرم از برنامه های مراسم اختتامیه است.

وی با یادآوری این مطلب که رایزنی انجام اینست که احتمال 90 درصد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور خواهد داشت، افزود: در مراسم اختتامیه و افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور که به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد، از خانواده های شهدای مدافع حرم و امنیت و فعالین قرآنی تجلیل می شود.

حجت الاسلام امیدی گفت: مراسم های افتتاحیه و اختتامیه به صورت زنده از شبکه فارس و شبکه قرآن پخش می شود، افزود: این فضا کمک می کند شیراز به عنوان قطب قرآنی خودش را نشان دهد.

بر اساس این گزارش در ادامه، حجت الاسلام سید ابوالفضل رضوی، هم در این مراسم گفت: این مسابقات اقدام مبارکی است و فضای خود را تاثیر می گذارد.

نماینده اداره اوقاف و امور خیریه فارس در جلسه هماهنگی اضافه کرد: امسال درگیر چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی سراسری کشور هستیم و مرحله مقدماتی کشوری 17 و 18 مهر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات اوقاف معتبرترین مسابقات قرآنی کشور است و مسابقات مختلفی داریم، افزود: جا دارد برای مسابقات «مدهامتان» همه همکاری کنند.

وی گفت: موقوفات قرآنی کم داریم و از بخش های دیگر به بحث فعالیت های قرآنی ورود خواهیم کرد.

پایان پیام/ 130