جایگاه خاص سلاح رسانه در جنگ نرم/ خبرگزاری شبستان با نگاه تحولی روایتگری از حوادث را دنبال می‌کند
جايگاه خاص سلاح رسانه در جنگ نرم/ خبرگزاري شبستان با نگاه تحولي روايتگري از حوادث را دنبال مي‌کند
در آئین معارفه جانشین مدیرعامل خبرگزاری شبستان مطرح شد؛

جایگاه خاص سلاح رسانه در جنگ نرم/ خبرگزاری شبستان با نگاه تحولی روایتگری از حوادث را دنبال می‌کند

حجت‌الاسلام خداداده با بيان اينکه امروز دشمن در اتاق طراحي و عمليات با نگاه قرارگاهي، همه حوادث را آناليز و در بزنگاه، مطلب و خبري خاص را برجسته مي‌کند، گفت: خبرگزاري شبستان با نگاه تحولي روايتگري از حوادث را دنبال مي‌کند.
شناسه خبر : 40965 تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) به نقل از خبرگزاری شبستان: آئین معارفه جانشین مدیرعامل خبرگزاری شبستان، صبح امروز (چهارشنبه، 30 شهریورماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «جعفر برزگر»، جانشین مدیرعامل و «مرتضی طاهریان»، سردبیر سابق خبرگزاری شبستان و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شهید سلیمانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار شد.

بنابر این گزارش،  حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» در این آئین با بیان اینکه ما در میانه جنگی رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: این جنگ به قدری در کف جامعه احساس می‌شود که روح و روان مردم را دستکاری می‌کند و گاه غضب افراد را تا آستانه ضربه زدن انسان به انسان شعله‌ور می‌کند؛ امروز رسانه سلاحی عجیب و قدرتمند است که طواغیت آن را علیه ملت‌ها به کار می‌گیرند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: با رصد اخبار به حوادث مختلف برخورد می‌کنیم که رسانه می‌تواند یکی از آنها را به تناسب اهداف و اغراضش پررنگ و برجسته کند و کار را تا جایی پیش ببرد که انسان‌ها به یکدیگر ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه سلاح رسانه در جنگ نرم جایگاه و قدرتی خاص دارد، گفت: متاسفانه، ما در استفاده از این سلاح در ابتدایی‌ترین سطوح قرار داریم این در حالی است که امروز دشمن در اتاق طراحی و عملیات با نگاه قرارگاهی، همه حوادث را آنالیز و در بزنگاه، مطلب و خبری خاص را برجسته می کند.

حجت الاسلام خداداده اضافه کرد: برای مثال همزمان با موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنار گذاشتن دلار از مبادلات اقتصادی و پیوستن به سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، بازی‌های رسانه‌ای چند روز اخیر را راه انداخته‌اند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بینیم در آستانه سفر رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، موجی را ایجاد می‌کنند که به یک بانوی چادری در خیابان جسارت شود!

مدیرعامل خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ما در خبرگزاری شبستان با نگاه تحولی روایتگری از حوادث را دنبال می‌کنیم، ابراز کرد: شبستان سنگر رسانه‌ای مهمی است که از میان رسالت‌های رسانه‌ای مختلف، مسئولیت روایت حوزه دین را بر عهده دارد و باید گام به گام مخاطب را در این مسیر با خود همراه کند.

وی با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن و ابزارهایی که در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در نظام توحیدی معادلات فرق می‌کند، در این نظام ما از کمک و امداد الهی برخوردار هستیم و اگر در سنگر توحید قرار بگیریم از این کمک بهره‌مند می‌شویم.

بنابر این گزارش، در ادامه این آئین، «جعفر برزگر» با بیان اینکه برای فعالیت در خبرگزاری شبستان سرمایه‌های متعددی در اختیار داریم، اظهار کرد: حمایت و همراهی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، توجه مجموعه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرگزاری شبستان همسو با رویکرد تحولی دولت سیزدهم و نیروی انسانی توانمند و باسابقه و آگاه به مقتضیات نبرد رسانه‌ای ازجمله این سرمایه‌ها است.

جانشین مدیرعامل خبرگزاری شبستان ادامه داد: تاییدات مقام معظم رهبری نسبت به فعالیت‌های دولت در حوزه فرهنگ چنان که در دیدار با هیئت دولت در هفته دولت نیز بر آن تصریح داشتند، نیز سرمایه دیگری است که با اتکاء به آن می‌توان از ظرفیت شبستان برای حضور موثر در جنگ رسانه‌ای بهره گرفت.

وی با بیان اینکه ما در حوزه رسانه ضعف‌هایی داریم، گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته حداقل سه مرتبه به ضعف جبهه رسانه‌ای انقلاب تاکید کردند.

برزگر با بیان اینکه برای تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب نیازمند روایت هستیم، تاکید کرد: وقتی جبهه رسانه‌ای دشمن درباره اختصاصی‌ترین موضوعات جمهوری اسلامی ایران مثل اربعین روایتگری می‌کند ما نیز باید برای تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب از روایت بهره بگیریم.

وی در این مراسم با اشاره به ماموریت های خبرگزاری شبستان، گفت: تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و توجه به رهنمودهای امامین انقلاب سرلوحه اقدامات شبستان در دوران تحولی خواهد بود. بنابراین در این نهاد خود را پاسدار سنگر دین، فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و حافظان مرزهای عقیدتی این نظام مقدس می دانیم.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: خبرگزارش شبستان همسو با رویکرد تحولی دولت سیزدهم، ظرفیت بالایی برای تحول دارد و می‌تواند در حوزه روایتگری اتفاقات خوبی را رقم بزند.

در ادامه این آئین، «مرتضی طاهریان» نیز با بیان اینکه از سرمایه‌های ارزشمند خبرگزاری شبستان نیروی انسانی باسابقه است، گفت: شبستان نمی‌تواند در مقابل اتفاقاتِ در جریان و روز جامعه بی‌تفاوت باشد، بلکه باید با حفظ اصول، به تقویت جبهه دینداران کمک کند.

سردبیر سابق خبرگزاری شبستان تاکید کرد: شبستان ظرفیت و فرصتی برای دیده شدن بچه‌های مسجد و توانمندی آنها است.

گفتنی است، در این آئین حکم جانشینی مدیرعامل خبرگزاری شبستان از جانب حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به «جعفر برزگر» اعطاء شد.