شیراز؛ میزبان مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان
شيراز؛ ميزبان مرحله کشوري پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامّتان

شیراز؛ میزبان مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان

در جريان برگزاري جلسه شوراي سياست‌گذاري پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني «مدهامّتان» شيراز به عنوان ميزبان برگزاري مرحله کشوري اين مسابقات اعلام شد.
شناسه خبر : 40946 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌‌ای (فهما)، جلسه شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» صبح امروز سه‌شنبه 29 شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی این ستاد، «مجتبی میرزایی‌نسب» دبیر مسابقات قرآنی مدهامّتان در محل سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد.

بر پایه این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده ضمن تاکید نسبت به فعال کردن حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و محلات اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامّتان یک فرصت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به تبدیل کردن مساجد به پایگاه‌های قرآنی و تشویق نوجوانان و جوانان به قرآن است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های کانون‌های مساجد ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش در راستای انس هرچه بیشتر نسل جوان با مفاهیم قرآنی است که در این راستا ویژه‌برنامه‌های متعددی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی «مدهامّتان» شجره طیبه‌ای است که امسال پانزدهمین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کند، گفت: این مسابقات به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس در شهر شیراز و در جوار مضجع شریف حضرت احمد بن موسی کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: مرحله استانی این مسابقات سال گذشته برگزار شد و در مرحله کشوری و در بخش برادران، متسابقین در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و حفظ کل و خواهران در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل شرکت می‌کنند.

بر پایه این گزارش : در ادامه این جلسه مجتبی میرزایی‌نسب طی سخنانی با بیان اینکه آیین افتتاحیه این مسابقات شامگاه 12 مهر در مسجد نصیرالملک شیراز با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود، افزود: پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان با حضور قریب 150 نفر از نخبه‌های قرآنی عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال در دو گروه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

دبیر پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات که در شیراز برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری مسابقات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است که قبل از آغاز مسابقات مراسم، زیارت دست‌جمعی و تشرف متسابقین به زیارت حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه، مسابقات 14 مهرماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شیراز برگزار می‌شود.