پیشتازی کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ حسینی
پیشتازی کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ حسینی

پیشتازی کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ حسینی

حجت الاسلام صادقی فر گفت: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ نشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است و کانون های مساجد در این بخش نقش آفرینی می کنند.
شناسه خبر : 1217426 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

حجت الاسلام « حسین صادقی فر» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: فرهنگ حسینی فرهنگی تمام نشدنی است و تلاش برای تبلیغ و ترویج آن تنها به محرم و صفر خلاصه نشود و باید در طول سال این فرهنگ جاری و ساری باشد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: کربلا و قبر شریف امام حسین(ع) پایگاهی مهم برای توسعه انقلاب دینی در سطح بین‌المللی است و اربعین هم حرکتی انقلابی و بین المللی برای شناساندن قیام حسینی به جهانیان است.

 

وی خاطر نشان کرد: این کانوندر طول دوران اربعین علاوه بر اعزام نیرو به پیاده روی اربعین برای بازماندگان اربعین هم فعالیت های خوبی را انجام داد و فعالیت برای نهادینه کردن این ارزش با حضور جوانان کانون در طول سال ادامه دارد.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ نشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است و کانون مساجد در این بخش نقش آفرینی می کنند.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری امام علی(ع) نکا ، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، قرآنی برای اعضای کانون و تمام علاقه مندان در سن های مختلف دارند همچون برگزاری تمامی مراسمات مذهبی اعیاد و عزاداری ها ، برپایی مراسم اربعین  و ۲۸ صفر ، برگزاری کلاس قرآن و احکام از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی یادآور شد: تهیه و توزیع کمک های مومنانه ، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نماز جماعت، برگزاری شنبه های با کتاب، سه شنبه های تکریم و غبار روبی مزار شهدا از شاخص ترین برنامه های این کانون در طول سال است.

پایان پیام/ 175