بچه های مسجد جامعع چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین
بچه های مسجد جامعع چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین

بچه های مسجد جامعع چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین

کاظمی گفت: بچه مسجدی های چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین بوده و در طول دوران منتهی به اربعین حسینی برنامه های مختلفی را اجرایی کردند.
شناسه خبر : 1217272 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۳۱

«سید یحیی کاظمی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: برگزاری مراسماتی همچون اربعین حسینی یکی از مهمترین کارها برای زنده نگه داشتن شعائر دینی است و باید در این راستا در کانون مساجد بیش از پیش کار شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس افزود: ارتقا بصیرت دینی از مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری در کانون های فرهنگی، هنری مساجد است و به همین مناسبت هم سوگواری اربعین حسینی برای بازمانده های کربلا در کانون مسجد جامع چالوس مراسم برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تبیین اهداف و آموزه های قیام سیدالشهدا، ترویج سیره اهل بیت (ع)، آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با شخصیت والای امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسانان عاشورا یکی از وظایف مهم کانون مساجد است که با قوت اجرایی می شود.

 

کاظمی گفت: بچه مسجدی های چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین هستند و در طول دوران منتهی به اربعین حسینی برنامه های مختلفی را اجرایی کردند.

 

وی از برگزاری سوگواری اربعین حسینی برای بازمانده های کربلا به همت کانون مسجد جامع چالوس خبر داد و گفت: این مراسم با تلاش برای ارتقاء فرهنگ حسینی با سخنرانی حجت الاسلام سید داود موسوی و با نوای محسن سام دلیری روز جمعه 25 شهریورماه در مسجد جامع چالوس با همکاری هیئت خدمتگزاران حسین(ع)، کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس و مرکز حفظ و نشر آثار فرهنگی طبیعی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع چالوس برگزار شد.

 

مدیر کانون مسجد جامع چالوس افزود: فرصت اربعین و روزهای منتهی به شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول(ص) فرصت مناسبی برای تبیین ارزشهاست و نباید در این راستا کوتاهی کرد و باید بچه مسجدی ها با قوت در این راستا وارد عمل شوند.

پایان پیام/ 175