روزانه 4500 زائر در موکب مردمی فاطمه‌الزهرا (س) پذیرایی شده و اسکان یافتند
روزانه 4500 زائر در موکب مردمي فاطمه‌الزهرا (س) پذيرايي شده و اسکان يافتند
به همت اعضای کانون فرهنگی هنری کوثر از شهرستان بابل؛

روزانه 4500 زائر در موکب مردمی فاطمه‌الزهرا (س) پذیرایی شده و اسکان یافتند

اعضاي کانون فرهنگي هنري کوثر از شهرستان بابل، همزمان با اربعين حسيني با راه‌اندازي موکب مردمي فاطمه الزهرا (س)، روزانه ميزبان 4500 زائر در بخش پذيرايي و اسکان شدند.
شناسه خبر : 40845 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۰

«محمدحسین طبرستانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «کوثر» شهرستان بابل از استان مازندران در کنگره عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: بچه‌های مسجد امسال نیز مثل سنوات گذشته اقدام به راه‌اندازی موکب مردمی فاطمه الزهرا (س) در کربلا کردند.

 

مسئول موکب مردمی فاطمه الزهرا (س) در کربلا ادامه داد: این موکب به صورت رسمی از ۱۶ شهریور فعالیت خود را خود آغاز کرده و از زمان تاسیس یعنی سال 1393 هرساله با عنایت اهل بیت (ع) از نظر کمی و کیفی با رشد مواجه بود؛ اکنون نیز به صورت روزانه در خدمت ۴۵۰۰ زائر در بخش اسکان و‌ پذیرایی هستیم.

 

وی گفت: اسکان زائران در محل موکب فاطمه الزهرا(س) تا روز ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت و سعی ما خدمت رسانی به بهترین شکل ممکن و فراهم‌سازی امکانات مناسب برای زائران اربعین سیدالشهدا(ع) است.

 

این فعال مسجدی تصریج کرد: محل استقرار برادران در ورزشگاه المپیک کربلا با یک سالن ورزشی و ۳سوله موقت با تجهیز دستگاه های خنک کننده است که امکان اسکان سه هزار نفر از برادران را فراهم می‌کند.

 

طبرستانی در ادامه گفت: همچنین ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام هم برای خدمت رسانی به زائران ساخته شده است و خدماتی نظیر درمانگاه مخصوص برادران، تعمیرات کیف و کفش، خیاطی، پیرایشگری، مرکز مشاوره دینی و روانشناسی اسلامی، خدمات ماساژ و طب سنتی و یک باب قنادی با پخت روزانه ۳۰۰ کیلو بامیه  به زائران خدمات رسانی می کند.

 

طبرستانی با اشاره به ساخت و تجهیز یک مکان مجزا اسکان و خدمات رسانی به خواهران زائر ، اظهار کرد:  در محل مدرسه عبدالله ابن عباس در کنار ورزشگاه المپیک کربلا با آماده سازی سوله موقت ۱۰۰۰متری همراه با دستگاههای خنک کننده و تجهیز ۱۴ باب کلاس و ساخت ۲۰چشمه سرویس بهداشنی و‌حمام و یک باب درمانگاه ویژه خواهران، تعمیرات کیف و کفش و یک مهدکودک امکان اسکان ۱۵۰۰نفر از خواهران در یک روز مهیا شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این موکب با امکانات متعدد تماما از کمک‌های مردمی تهیه شده است و همه ۳۱۳ خادم اصلی و  ۶۰ خادمیار ، هزینه های سفر خود را برای خدمت رسانی شخصا پرداخت کرده اند.

مسوول موکب فاطمه زهرا بابل بیان کرد: همچنین این موکب با راه اندازی آشپزخانه مجهز با ۴۰ خدمه مجرب و نانوایی به نام مبارک کریم اهل بیت روزانه در سه وعده ۱۰ هزار پرس غذای سرد و گرم طبخ و توزیع می‌کند.

 

 وی ادامه داد :  پذیرایی با ۳۰۰ هزار لیوان چای و دمنوش در طول ۱۱ روز از زائران همراه با آب خنک و پذیرایی به صورت شبانه روزی انجام می شود .

 

طبرستانی با اشاره به استقرار یک موکب پذیرایی در خیابان قزوینی در شهر کربلا به صورت شبانه روزی از زائران ، تصریح کرد: با خرید و تجهیز موکب پذیرایی به دستگاه های بستنی سازی سنتی، روزانه ۵ هزار ظرف بستنی در بین زائران  علاوه بر پذیرایی با چای، دمنوش، آب میوه و شربت فراهم شده است.

 

وی با بیان این مطلب که کارخانه یخ موکب از سال ۹۷ راه اندازی شده است، گفت:  موکب فاطمه الزهرا با راه اندازی کارخانه یخ با تولید روزانه ۲۴۰ قالب یخ علاوه بر توزیع در داخل موکب بسیاری از موکب های ایرانی و عراقی را هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 

مسوول موکب فاطمه الزهرا کربلا به استقرار دستگاه بزرگ و‌مجهز تصفیه آب در محل موکب، گفت: با توجه به مشکلات آب شرب در شهر کربلا به ویژه در ایام اربعین، امسال دستگاه تصفیه و بسته‌بندی آب نیز با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار لیتر در روز با همکاری قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان راه اندازی شد تا نیاز زائران و برخی موکب‌ها را در شهر کربلا تامین کند.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مراسم عزاداری در محل حسینیه شهدای مدافع حرم ، اظهار کرد: در حسینیه موکب به مدت ۱۰ روز در کنار برپایی نمازهای جماعت پنجگانه، مراسم عزاداری بسیار باشکوهی در دو نوبت ظهر و شب با سخترانان مطرح کشوری از جمله حجت الاسلام علیرضا پناهیان، آیت الله سید حسین مومن، دکتر حسن رحیم پور ازغدی، حاج سعید قاسمی، حاج حسین یکتا و مداحان برجسته از جمله پویانفر ، رحیمیان، اسداللهی، روحانی، عباسی ، طهماسب پور و شعر خوانی شاعران آیینی در مصائب شهدای قیام کربلا در حال برگزاری است.

طبرستانی گفت: در سال های گذشته دسته عزاداری موکب براساس اعلام عتبه مقدس حسبنی جزء ۳ دسته بزرگ و با شکوه ایام کربلا بود و امسال هم در شب جمعه این دسته روی به سوی عتبه حسینی و عباسی برگزار می شود.