پخت روزانه 30 هزار قرص نان تا اختصاص ساختمانی برای پذیرایی از زوار به همت کانون «امامزادگان سیداحمد و سید محمود»
پخت روزانه 30 هزار قرص نان تا اختصاص ساختماني براي پذيرايي از زوار به همت کانون «امامزادگان سيداحمد و سيد محمود»

پخت روزانه 30 هزار قرص نان تا اختصاص ساختمانی برای پذیرایی از زوار به همت کانون «امامزادگان سیداحمد و سید محمود»

تقي‌پناه، با اشاره به اينکه کانون «امامزادگان سيد احمد و سيد محمود» شهرستان ابرکوه از استان يزد در قالب موکب‌العباس حضوري فعال در کنگره عظيم اربعين دارند، گفت: ما علاوه بر اختصاص يک ساختمان در هويزه براي پذيرايي از زوار، روزانه 30 هزار قرص نان در موکب پخت مي‌کنيم.
شناسه خبر : 40818 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۲

«رضا تقی پناه» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های موکب‌العباس که در مرز چذابه به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «امامزادگان سیداحمد و سید محمود» شهرستان ابرکوه از استان یزد راه اندازی شده است، گفت: از سال 1394 بود که تصمیم به برپایی این موکب گرفتیم و رسما از یکسال بعد یعنی از سال 1395 شروع به خدمت رسانی به زوار کردیم و در این راستا دستگاه پخت نان را جهت ارایه روزانه نان به زوار حسینی تدارک دیدیم.

مسئول موکب العباس واقع در پایانه مرزی چذابه ادامه داد: دستگاه پخت نان از سال 1396 به کربلا منتقل شد و اکنون به مدت پنج سال است که در خیابان باب‌القبله بعد از میدان پرچم روزانه بین 25 تا 30 هزار قرص نان را پخت می‌کند؛ ما در این موکب فقط پخت نان داریم و تا یک روز مانده به اربعین در این محل حضور داریم.

وی افزود: سال 1397 طی طوفانی که اتفاق افتاد تمامی بخش‌های موکب بهم ریخت، در نتیجه به این فکر افتادیم که در هویزه ساختمانی را به منظور خدمت به زوار بسازیم. در این راستا فضای مناسبی ساخته شد که امکاناتی نظیر اسکان خواهران و برادران، حسینیه، وضوخانه، سرویس بهداشتی، حمام دارد.


تقی پناه تصریح کرد: برپایی نماز جماعت، پذیرایی از زوار در سه وعده، از دیگر اقدامات ما در ساختمانی است که با همراهی اهل مسجد در هویزه ساختیم، امسال نیز دو کولر جهت رفاه حال زوار تهیه کردیم.