فعالیت کانون فرهنگی هنری «کمیل» در اربعین 1444/از خوشنویسی با گِل و گلاب تا راه‌اندازی استودیوی تخصصی
فعاليت کانون فرهنگي هنري «کميل» در اربعين 1444/از خوشنويسي با گِل و گلاب تا راه‌اندازي استوديوي تخصصي

فعالیت کانون فرهنگی هنری «کمیل» در اربعین 1444/از خوشنویسی با گِل و گلاب تا راه‌اندازی استودیوی تخصصی

زندي، با اشاره به حضور فعال کانون فرهنگي هنري کميل در کنگره عظيم اربعين حسيني در قالب موکبي به نام «جوانان بروجرد» اظهار کرد: امسال در بخش هنري موکب غرفه خوشنويسي با گِل و گلاب و همچنين در بخش رسانه‌اي استوديوي تخصصي براي توليد محتوا راه‌اندازي کرده‌ايم.
شناسه خبر : 40778 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۱

«مهدی زندی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری کمیل شهرستان بروجرد در اربعین حسینی اظهار کرد: اعضای کانون با راه‌اندازی موکبی به نام «جوانان بروجرد» در عمود 1354 در حال خدمت رسانی به زوار است.

مسئول بخش رسانه و اطلاع‌رسانی کانون فرهنگی هنری کمیل ادامه داد: با همکاری بچه‌های مسجد از سال 1398 این موکب را راه‌اندازی کرده و خدمات مختلفی در قالب ایستگاه‌های مستقر در موکب از جمله خیاطی، کفاشی، پیرایشگری، اسکان، خدمات درمانی، شارژ موبایل و اینترنت و... به زائران حسینی ارایه می کنیم؛ ضمن اینکه فعالیت‌های هنری نیز در بخشی از موکب پیگیری شده و با حضور جمعی از هنرمندان خوشنوس و اساتید دانشگاه، ایستگاه خوشنوسی با گِل و گلاب را راه اندازی کردیم که منجر به طرح آثار زیبایی شد.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری کمیل امسال سه طرح فرهنگی جدید را افتتاح کرده است، گفت: نخستین طرح مربوط به غرفه مادر و کودک است که در این غرفه شیر خشک، پودر بچه و سایر ملزومات به مادران زائر ارایه شد؛ همچنین در این غرفه فعالیت‌هایی نظیر نقاشی، رنگ آمیزی و کادرستی برای کودکان نیز انجام شده و پس از هر دوره به کودکان جوایزی نیز اهدا می‌شود؛ همچنین در غرفه مادر و کودک، یک بخش اختصاص به پذیرایی با بستنی سنتی بروجرد دارد.

این فعال مسجدی تصریح کرد: دومین فعالیتی که امسال در موکب صورت پذیرفت، راه اندازی استودیوی اختصاصی با هدف تولید محتوای مرتبط با این ایام بود، برای مثال با خدام و مردم در مورد جای خالی سردار شهید سلیمانی در اربعین و عزاداری‌های حسینی مصاحبه و مستندسازی کردیم.

زندی گفت: در بخش سوم که بر پایه مجلس عزا با موکب‌های عراقی و ایرانی به صورت مشترک برگزار شد؛ ایستگاه های خدماتی مختلفی ارایه کردیم که با استقبال زوار همراه بود.

وی تصریح کرد: ما از 13 شهریور به همراه یک تیم فعال متشکل از خدامی که خود از مربیان و اساتید دانشگاه و همچنین پنج تن از طلاب حوزه علمیه بودند به عراق سفر کرده و مشغول خدمت ‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.