ظرفیت اثرگذار مساجد در فرهنگ سازی زیارت اربعین
ظرفیت اثرگذار مساجد در فرهنگ سازی زیارت اربعین

ظرفیت اثرگذار مساجد در فرهنگ سازی زیارت اربعین

یک کارشناس دینی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین،گفت: ائمه جماعات مساجد باید از فرصت اربعین در راستای تبیین فلسفه واقعه کربلا استفاده کنند و دراین زمینه ابتکار به خرج دهند.
شناسه خبر : 1215508 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

حجت الاسلام«سید محمد کاظم موسوی متقی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت جایگاه اربعین حسینی گفت: در روایتی از امام حسن عسگری (ع) آمده است: «۵ چیز نشانه مؤمن است که یکی از آنها زیارت اربعین است.»

 

این کارشناس حوزه دین با اشاره به اهمیت زیارت اربعین و ظرفیت مساجد برای تبلیغ آن افزود: ائمه جماعات مساجد در این زمینه باید ابتکار به خرج دهند و با راه اندازی کاروان و فراهم کردن تسهیلات لازم زمینه حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را فراهم نمایند. مساجد، تکایا و محل های اجتماعی باید به این موضوع توجه دهند و پیام اربعین و زیارت اربعین که پیام انسان ساز است از سنگر مساجد برای مردم منتقل  شود.

 

 حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه اهل منبر، خطبا و سازمان های تبلیغاتی باید از فرصت اربعین در راستای تبیین فلسفه عاشورا استفاده کنند تا اسلام حقیقی که امام حسین (ع) راهش را مشخص کرد را همه بشناسند،خاطر نشان کرد: با الگو قرار دادن امام حسین(ع) باید برای تقویت و احیای اسلام تلاش کنیم که در این زمینه نقش روحانیون و خطبا در آگاهی بخشی مردم بسیار موثر است.

 

امام جماعت مسجد جامع اراج مساجد را پايگاه ديني، كانون وحدت اسلامي و محلي براي رشد و تكامل انسان ها معرفي كرد و گفت: مساجد كانون حركت ها، خيزش ها و جنبش ها هستند و بيداري اسلامي نيز از این مراکز سرچشمه مي گيرد. نقش روحانیون و هیئت امنا در شکوفا کردن مساجد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در آن و همچنین جذب جوانان به مسجد، بسیار مهم و با اهمیت است.

 

حجت الاسلام موسوی متقی با تاکید بر اهتمام اهل منبر و ائمه جماعات به اربعین خاطر نشان کرد: یکی از جلوه های روشن شدن مسیر حق، بحث اربعین و توجه به آن است،بنابراین ضرورت دارد که در این ایام نسبت به قرائت زیارت اربعین در مساجد  توجه صورت گیرد و به شکل های مختلف این قیام و فرهنگ زنده نگه داشته شود.

 

پایان پیام/ 40