برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد کرمانشاه و جوانان عراقی
برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد کرمانشاه و جوانان عراقی

برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد کرمانشاه و جوانان عراقی

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری کرمانشاه گفت: با برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد استان و جوانان عراقی در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی در نجف اشرف و کربلای معلی نماد وحدت و برادری دو ملت نمایان تر می شود.
شناسه خبر : 1214938 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۱۱

حجت الاسلام  افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه با اشاره به برپایی موکب توسط جوانان کانون مساجد در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان کرمانشاه از ورودی شهر کنگاور تا شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی بیش از ۱۲ موکب را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: موکب شهدای مساجد کرمانشاه با استقرار در آزادراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، روبروی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ضمن ارائه خدمات اسکان و تغذیه، به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران اربعین حسینی می پردازند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۲ هزار جلد کتاب با موضوعات دینی، قرآنی، فرهنگی و معرفتی جهت اهدا به زائران اربعین حسینی در این موکب‌ تهیه شد که با حضور ائمه جماعات و طلاب فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد پاسخگویی به سئوالات شرعی و سخنرانی های کوتاه و هدفمند با محوریت کسب معرفت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به زائران ارائه می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: حضور گروه های هنری با اجرای نمایش های خیابانی با مضامین مرتبط با عاشورا و پیاده روی اربعین حسینی، استقرار سینما سیار در مرز خسروی و اجرای سرودهای ارزشی با حضور گروه های برتر کشوری ستاد فهما در طول این ایام، اعزام زائر اولی ها و اجرای برنامه های نوحه خوانی و سینه زنی در حرمین شریف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز در این ایام پیش بینی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: اربعین یکی از بزرگترین مراسم و آیین های دینی شیعیان و مسلمانان است، طبعاً تمام دوربین ها و رسانه ها و آنهایی که معمولاً اتفاقات را رصد می کنند، این مراسم را دنبال و صحنه ها را ثبت می کنند و در چنین مراسمی باید بسیار مراقب و به اخلاقیات پایبند بود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 712