ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون‌های مساجد فومن برگزار می‌شود
ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون‌های مساجد فومن برگزار می‌شود

ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون‌های مساجد فومن برگزار می‌شود

نیک انجام گفت: ویژه مراسم اربعین حسینی در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان فومن برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1214919 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: باید از فرصت اربعین جهت ترویج فرهنگ اسلام، تقویت آموزه های دینی و اشنایی جوانان با ترفندهای دشمنان بهره گیریم.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در 33 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی برگزار می‌شود افزود: زیارت اربعین، سخنرانی کارشناسان دینی و مذهبی، مداحی ذاکرین اهل بیت (ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی و محفل انس با قرآن از جمله برنامه های مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون های مساجد است.

 

وی گفت: تبیین اهداف و آموزه های قیام سیدالشهدا، ترویج سیره اهل بیت (ع)، آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با شخصیت والای امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسانان عاشورا و ارتقا بصیرت دینی از مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری در کانون های فرهنگی، هنری مساجد است.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: هر سال به ‌منظور پاسداشت قیام امام حسین(ع) و تداوم و استمرار اهداف و زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه حسینی مراسم سوگواری در کانون‌های مساجد شهرستان برپا می ‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه «نمایش اربعین» در سالن شهدای خدمتگذار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: معرفی کردن امام حسین(ع) به‌عنوان اسوه صبر، ظلم‌ستیزی و مبارزه با کفر و استکبار به تمام بشریت و همچنین بیان عبرت ‌های واقعه عاشورا و دستاوردهای آن در حفظ و زنده نگهداشتن این مهم ضروری است.

 

 

پایان پیام/ 526