موکب «شهدای باب الرضا» میزبان زائران در نجف؛ از اکران فیلم و مشاور طب سنتی تا پذیرایی روزانه از 10 هزار زائر حسینی
موکب «شهداي باب الرضا» ميزبان زائران در نجف؛ از اکران فيلم و مشاور طب سنتي تا پذيرايي روزانه از 10 هزار زائر حسيني
به مدت 5 روز پس از اربعین؛

موکب «شهدای باب الرضا» میزبان زائران در نجف؛ از اکران فیلم و مشاور طب سنتی تا پذیرایی روزانه از 10 هزار زائر حسینی

مسئول روابط ايران و بين الملل موکب «شهداي باب الرضا» و از اهالي مسجد بجنورد اعلام کرد: اين موکب از روز اربعين تا پنج روز بعد با خدمات مختلف از جمله توزيع غذا و ارايه مشاوره‌هاي تخصصي طب سنتي در خدمت زوار است.
شناسه خبر : 40683 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «ابراهیم زحمت کش»، مسئول روابط ایران و بین الملل موکب شهدای باب الرضا(علیه السلام) بجنورد که مجموعه ای از اهالی مسجد را به عشق امام حسین و خدمت رسانی به زائران اربعین حضرت سید الشهدا(علیه السلام) گرد هم آورده است، با تشریح فعالیت ها و برنامه های آن گفت:این موکب با فعالیت 120 خادم به مدت 5 روز پس از اربعین حسینی پذیران زائران و کاروان های پیاده است.

وی اضافه کرد:  راه اندازی این موکب اهالی مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام)، مسجد آل شیخ، خیریه حضرت ام البنین (سلام الله علیه)، گروه جهادی کریم آل طه و هیئت حسین جان و نیز با مشارکت  فعالان فرهنگی کانون های انتظار و فاطمیون  در شهرستان بجنورد، از سال 1395  شکل گرفته و هر ساله به عاشقان حسینی در شهر نجف خدمت رسانی می شود.

وی با اعلام اینکه "این موکب اسکان ندارد" اما  روزانه 30 هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام بین زوار توزیع خواهد کرد، افزود: علاوه بر طبخ غذای گرم، پخت نان و فتیر، سرو چای، قهوه و شربت و نیز توزیع 50 هزار آب معدنی از زمان آغاز به کار موکب یعنی روز اربعین در برنامه‌های اصلی آن قرار دارد.

زحمت کش همچنین به برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده این موکب در ایام مذکور اشاره کرد و گفت: مشاوره طب سنتی، تغذیه اسلامی، طب اسلامی توسط اساتید حاضر در موکب، اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اعضای کانون مسجد، را می توان نام برد.

وی راه اندازی ایستگاه کودکانه با حضور مربیان خواهر، اکران فیلم برای زائران را نیز در ادامه برنامه های فرهنگی پیش بینی شده این موک اعلام کرد.

این فعال مسجدی با بیان اینکه موکب شهدای باب الرضا (علیه السلام) میزبان 15 نفر از طلاب است، گفت: این روحانیون با هماهنگی های انجام شده در صحن حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مضجع شریف امیرالمومنین (علیه السلام) و همچنین مساجد اطراف موکب به منظور ترویج معارف حسینی و کنگره عظیم اربعین حضور می یابند.

زحمت کش، در تکمیل این گزارش، آدرس موکب شهدای باب الرضا را واقع در نجف اشرف، خیابان «صافی صفا»، در مجاورت ستاد عتبات عالیات و پشت صحن حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اعلام کرد.

 

پایان/