آغاز فعالیت موکب شهدای باب الرضا (ع) از روز اربعین تا پنج روز بعد در نجف اشرف/خدمت به زوار حسینی با مشاوره‌های تخصصی طب سنتی
آغاز فعاليت موکب شهداي باب الرضا (ع) از روز اربعين تا پنج روز بعد در نجف اشرف/خدمت به زوار حسيني با مشاوره‌هاي تخصصي طب سنتي

آغاز فعالیت موکب شهدای باب الرضا (ع) از روز اربعین تا پنج روز بعد در نجف اشرف/خدمت به زوار حسینی با مشاوره‌های تخصصی طب سنتی

نظم بجنوردي، از فعاليت کانون فرهنگي هنري انتظار شهرستان بجنورد در قالب موکب شهداي باب‌الرضا (ع) در نجف اشرف خبر داد و گفت: اين موکب از روز اربعين تا پنج روز بعد با خدمات مختلف از جمله توزيع غذا و ارايه مشاوره‌هاي تخصصي طب سنتي در خدمت زوار است.
شناسه خبر : 40671 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

«سید محمود نظم بجنوردی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی «انتظار» در کنگره عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: اعضای کانون با راه اندازی موکب «شهدای باب الرضا (ع)» واقع در نجف اشرف، خیابان «صافی صفا»،در مجاورت ستاد عتبات عالیات و پشت صحن حضرت فاطمه زهرا (س)به زوار حسینی خدمت می کنند.

مسئول موکب شهدای باب‌الرضا (ع) ادامه داد: این موکب که از شهرستان بجنورد راهی نجف اشرف شده است، فعالیت خود را پس از روز اربعین آغاز و تا پنج روز پس از آن برای خدمت به زائران ارایه می‌کند.

وی با بیان اینکه محور خدمات موکب شهدای باب‌الرضا (ع) که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری انتظار راه‌اندازی شده بر محور تغذیه و فعالیت‌های فرهنگی است، تصریح کرد: توزیع روزانه 30 هزار پرس غذا در سه وعده بین زوار، پخت نان، سرو چای، قهوه و شربت از زمان آغاز به کار موکب یعنی روز اربعین تا پنج روز پس از آن برنامه‌های اصلی موکب را تشکیل می دهد.

نظم بجنوردی افزود: در حوزه فرهنگی مشاوره طب سنتی، تغذیه اسلامی، طب اسلامی توسط اساتید حاضر در موکب ارایه می شود، همچنین برنامه اجرای سرود از سوی اعضای کانون از دیگر فعالیت های موکب محسوب می شود.

این فعال مسجدی با بیان اینکه موکب شهدای باب الرضا (ع) میزبان 15 نفر از طلاب است، گفت: این روحانیون با هماهنگی های انجام شده در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) مضجع شریف امیرالمومنین (ع) و همچنین مساجد اطراف موکب به منظور ترویج معارف حسینی و کنگره عظیم اربعین حضور می یابند.

وی در پایان اظهار کرد: موکب شهدای باب الرضا (ع) با حضور اعضای کانون و خانواده‌هایشان در قالب جمعی 300 نفره به زوار اربعین خدمت می کنند.