مراسم محوری گرامیداشت قیام خونین 17 شهریور در بجنورد برگزار شد
مراسم محوري گراميداشت قيام خونين 17 شهريور در بجنورد برگزار شد
به میزبانی مسجد امام خمینی(ره) بجنورد؛

مراسم محوری گرامیداشت قیام خونین 17 شهریور در بجنورد برگزار شد

سالروز قيام خونين 17 شهريور و رشادت هاي ارزش آفرين شهداي والامقام اين روز، طي مراسمي به ميزباني اهالي مسجد امام خميني (ره) بجنورد و با حضور استاندار خراسان شمالي نکو‌داشته شد.
شناسه خبر : 40646 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم گرامیداشت سالروز قیام خونین 17 شهریور و شهدای والامقام این روز به میزبانی اهالی مسجد امام خمینی (ره) بجنورد  و فعالان کانون بصیرت برنامه ریزی  و اجرا  شد.

دکتر «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی در این مراسم که شهدای 17 شهریور پیروزی قطعی انقلاب اسلامی و شکست حکومت شاهنشاهی کلید خورد، این مهم را سرآغازی ارزشمند خواند از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کرد.

 این مراسم در شورای هماهنگی تبلیغات استان برنامه ریزی شده و با همکاری ارکان مسجد امام خمینی (ره)، یکی از مساجد مرکزی و پر رفت و آمد شهر بجنورد، و کانون بصیرت آن اجرا شد.

مراسم مذکور با مداحی و نوحه خوانی  خوشنویس از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پایان یافت.

گفتنی است؛ حادثه تظاهرات 17 شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، به واقعه کشتار تظاهرکنندگان در محلات فقیر نشین جنوب تهران و همچنین میدان ژاله، توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی گفته می‌شود که در هفدهم شهریور 1357 و در جریان ناآرامی هایی که به پیروزی انقلاب ایران در این سال انجامید، رخ داد.

پایان/