مسجد؛ محور همزیستی و وحدت میان اقوام و مذاهب است
مسجد؛ محور همزيستي و وحدت ميان اقوام و مذاهب است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

مسجد؛ محور همزیستی و وحدت میان اقوام و مذاهب است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در مراسم معارفه سرپرست جديد ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد آذربايجان غربي، با اشاره به اهميت نهضت بازگشت به مساجد و تاثير آن در ايجاد همبستگي هرچه بيشتر ميان مسلمانان گفت: مسجد محور همزيستي و وحدت اقوام و مذاهب است.
شناسه خبر : 40395 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین معارفه «محسن رضایی» سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی امروز یکشنبه 6 شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در دفتر امام جمعه این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این مراسم با بیان اینکه استان آذربایجان غربی، استانی ولایتمدار، جهادی و انقلابی است، بیان کرد: کار تربیتی و تشکیلاتی در این استان در عرصه‌های مختلف تبلور دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: حکمرانی مسجد و مسجدی و اهمیت شکل‌گیری نهضتی برای بازگشت به مسجد از جمله مسایل و مباحث مهمی است که امروز محور کار دولت سیزدهم است.

وی گفت: بازگشت به مسجد و تبدیل این مساله به یک گفتمان، نیازمند آن است که نهضتی برای احیای کارکردهای مسجد شکل بگیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه تا تحقق عرصه حکمرانی مسجدی و رسیدن به یک مدل و بلوغ در این حوزه، مهمترین کار قرار گرفتن همه ارکان مسجد در کنار امام جماعت است، افزود: امام جماعت باید با همکاری و تعامل با نماینده ولی فقیه در استان حداکثر هم افزایی در فعالیت‌های مسجدی را رقم بزند.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده تصریح کرد: مساجد به تعبیر امام خمینی (ره) کارخانه های انسان سازی هستند؛ بنابراین باید نیروی مومن، مجاهد و انقلابی در مسجد تربیت شود؛ در این میان گاهی ممکن است یک مسجد کارآفرین باشد و برای بسیاری از افراد اشتغال‌زایی کرده باشد، یا ممکن است یک مسجد مرکز خیریه بزرگی باشد؛ تمامی این موارد شاید برای طراوت کار مسجدی لازم باشد اما کافی نیست.

وی گفت: اصل کار مسجد به تربیت نیروی انقلابی برای مکتب و تربیت نیروی انسانی برای انقلاب است؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با همین نگاه تشکیل شدند چراکه بدنه هنر و هنرمندان به نوعی با این قشر که باید پرچم‌داری فرهنگ را می کردند فاصله داشتند، بنابراین وقتی کانون ها شکل گرفتند هدف این بود که بشود نیروی متخصص و مسجدی برای عرصه های مختلف فرهنگی تربیت شود.

حجت الاسلام و المسلیمن خداداده با بیان اینکه ما مسجد را محل تربیت و محل کادرسازی برای انقلاب می دانیم، افزود: آبادانی مسجد به نمازگزار مسجد است. اگر مسجدی را با بهترین امکانات ساختیم و نمازگزار نداشتیم اثرگذار نخواهد بود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه مسجد؛ محور همزیستی و وحدت اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: ویژگی خاص استان آذربایجان غربی آن است که مساجدش می توانند محور وحدت برای جامعه اسلامی باشند، چرا که این استان هم میزبان مساجد برادران اهل سنت است و هم مساجد شیعیان در آن ساخته شده است؛.

 

وی گفت: در کنار هم قرار گرفتن این مساجد فرصت بی نظیری را برای انقلاب و کشور ایجاد می کند که امیدوارم با نقش فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در این استان بتوانیم به این اتحاد و هم افزایی در جامعه مسلمین کمک کنیم؛ نگاهی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به برادران اهل سنت و مساجد آنها دارند یک فرصت بی‌نظیر است.