ظرفیت سنجی و ظرفیت سازی دو اصل مهم مدیریت فرهنگی در مسجد
ظرفيت سنجي و ظرفيت سازي دو اصل مهم مديريت فرهنگي در مسجد
ویژه کانون های مساجد خراسان شمالی مطرح شد؛

ظرفیت سنجی و ظرفیت سازی دو اصل مهم مدیریت فرهنگی در مسجد

کارگاه آموزشي «مديريت فرهنگي در مسجد» ويژه مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي به مناسبت هفته بزرگداشت مساجد در بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 40357 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کارگاه آموزشی تخصصی  «مدیریت فرهنگی در مسجد» ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و نیز رابطین این کانون ها، امروز  5شنبه، سوم شهریور ماه جاری در محل مسجد امام حسن عسگری(علیه السلام) بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام سید «محمد افشین فر»، مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی در این کارگاه با تشریح مدیریت فرهنگی در مساجد،  ابتدا وازه مدیریت را تشریح کرد و گفت: بهتر است به جای کاربرد مدیریت در مسجد از خدمت در مسجد و خادمی در این مکان مقدس استفاده کنیم.

وی پس از آن، گفت:  خادمی در مسجد تدبیر لازم دارد و مهندسی و طراحی می خواهد.

حجت الاسلام افشین فر در ادامه اصول مدیریت فرهنگی در مسجد را با موضوع ظرفیت شناسی و تشریح آن آغاز و مصداق هایی در این رابطه ارائه کرد و آن را شامل شناسایی ظرفیت های سخت و نرم  نام برد.

وی افزود: گاهی آنچه که فکرش را نمی کنیم دقیقا ظرفیت قابل توجه رشد دهنده مسجدو مسجد داری محسوب می شود.

وی در ادامه با عنوان اینکه ظرفیت شناسی قدم اول و کار بسیار خوبی است که نیاز به تکمیل کننده دارد،آن تکمیل کننده را موضوع ظرفیت سازی در مسجد عنوان کرد و گفت: انسان های عالی در مسجد ظرفیت سازی می کنند و از محدودیت ها، بهره برداری و برای رسد مسجد و اهالی مسجد ظرفیت می سازند.

وی با اظهار امیدواری برای ایجاد زمینه تبیین کارکردهای اصلی مسجد و ترسیم مسجد طراز اسلامی گفت: امیدوار تلاش کنیم تا با شناسایی ظرفیت ها و ایجاد ظرفیت های جدید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) باشیم.

 

این کارگاه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام  جمعه بجنورد آغاز و با اجرای سرود بچه های گروه سرود «نسیم ولایت» کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) بجنورد و نیز برپایی نمایشگاه آثار طراحی شده و عکس نوشته «آینده را از مسجد بسازیم»  همراه بود .

همچنین حجت الاسلام «حسن یزدانی» از اساتید حوزه و مشاورین خانواده پس از این کارگاه،  مباحث مربوط به روش های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در قالب نشستی آموزشی برای مدیران کانون های حاضر تشریح کرد.

 

پایان/