رویکرد طرح کشوری «باران برکت»، تحقق نهضت بازگشت به مسجد است
رويکرد طرح کشوري «باران برکت»، تحقق نهضت بازگشت به مسجد است
هر مسجد، یک پایگاه اشتغال؛

رویکرد طرح کشوری «باران برکت»، تحقق نهضت بازگشت به مسجد است

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اجراي طرح کشوري مهارت افزايي، اشتغال زايي و تربيتي باران برکت در کانون هاي مساجد، گفت: رويکرد اين طرح مبتني بر نهضت بازگشت به مسجد است.
شناسه خبر : 40356 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) کرمانشاه، آيين افتتاح رسمي طرح کشوري «باران برکت» ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، عصر روز(سه شنبه، ۱ شهريور) همزمان با آغاز دوره آموزشي تربيت مربي پيش دبستاني(آشنايي و انس کودکان با قرآن) که يکي از برنامه هاي مهارت افزايي اين طرح است؛ با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي، مدير ستاد فهما استان و فعالين فرهنگي کانون هاي مساجد در کرمانشاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام افشين کلات پور، در اين مراسم با اشاره به انتخاب کرمانشاه به عنوان پايلوت اين طرح کشوري، گفت: طي يک دهه اخير سوي مقام معظم رهبري، شعار سال به تناسب شرايط اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي کشور، با تکيه بر اهميت و ضرورت توليد و اشتغال نامگذاري شده است.

 

وي اظهار کرد: ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور(فهما) نيز با توجه به اهميت و ضرورت مقوله اشتغال و توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفريني و حمايت از توليد داخلي طي سال هاي اخير با بهره گيري از ظرفيت ها و توانمندي هاي کانون هاي مساجد به اين عرصه ورود کرده است.

 

حجت الاسلام کلات پور، ابراز کرد: طرح «باران برکت» نيز در همين راستا با رويکرد ايده پردازي، مهارت افزايي، اشتغال زايي و مباحث تربيتي در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کرمانشاه اجرا مي شود. وي با اشاره به اجراي فاز اول اين‌ طرح در ۱۰ کانون منتخب شهر کرمانشاه، گفت: رويکرد اين طرح مبتني بر نهضت بازگشت به مسجد است.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، ابراز خرسندي کرد: با اجراي طرح کشوري باران برکت، اين نهضت در کرمانشاه به قوت شکل گرفته است به گونه اي درصدد هستيم، هر مسجد يک پايگاه اشتغال باشد.

 

وي در ادامه اجراي دوره آموزشي تربيت مربي پيش دبستاني با محورت آشنايي و انس کودکان با قرآن را يکي از برنامه هاي اين طرح کشوري برشمرد که از روز سه‌شنبه يکم شهريور به مدت ۶ روز در کرمانشاه برگزار مي شود.

 

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به اهميت و ضرورت به کارگيري مربيان مجرب و توانمند در سطوح پايه مهد و پيش دبستاني، عنوان کرد: در اين دوره بيش از ۷۰ نفر از خواهران فعال در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با روش هاي نوين تدريس مبتني بر قصص قرآني، شعر و بازي با کودکان آشنا مي شوند و در پايان در صورت کسب حد نصاب نمره، گواهينامه معتبر دريافت خواهند کرد.