خبرنگاران اصول اخلاق حرفه ای را رعایت کنند
خبرنگاران اصول اخلاق حرفه ای را رعایت کنند

خبرنگاران اصول اخلاق حرفه ای را رعایت کنند

بهرام مسلمی مهنی گفت: هر خبرنگار باید با اصول اخلاق حرفه ای و قلمرو خبرنگاری خود آشنا باشد متاسفانه برخی صرف فعالیت در فضای مجازی ادعای خبرنگاری دارند.
شناسه خبر : 1208142 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳۱ مردادماه «بهرام مسلمی مهنی» در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان جیرفت، گفت: قانونی به نام دانستن وجود دارد به این معنی که مردم حق دارند آنچه را که در امور زندگی آنها می گذرد، بدانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: این قانون رسالت ما خبرنگاران است که مشکلات، معضلات و واقعیت های جامعه را برای مردم انعکاس دهیم.

 

وی با بیان این مطلب که هر توسعه و پیشرفتی بستگی به توسعه و پیشرفت رسانه ها دارد، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت رسانه ها نیز بستگی به گزارشگران و خبرنگاران آن دارد.

 

مسلمی مهنی با تاکید بر این که هر خبرنگار باید با اصول اخلاق حرفه ای و قلمرو خبرنگاری خود آشنا باشد، تصریح کرد: برخی صرف فعالیت در فضای مجازی ادعای خبرنگاری دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: باید رسانه ها برای ساماندهی خبرنگاران واقعی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و خانه مطبوعات جنوب کرمان همکاری کنند.

 

وی با اشاره به این که یک خبرنگار باید حریم خصوصی مردم را رعایت کند و منافع مردم را بداند، تاکید کرد: عملکرد یک مدیر و مسئول قابل نقد است اما ما حق نداریم به عنوان خبرنگار وارد حریم خصوصی آنها شویم‌.

 

مسلمی مهنی در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم همگی ما اصول اخلاق خبرنگاری را به عنوان یک الگوی اساسی زا رعایت کرده و از قلمرو خبرنگاری خود دفاع کنیم.

پایان پیام/ 586