راه اندازی اردوهای درون استانی با رویکرد تقویت روحیه پژوهش در نوجوانان روستایی
راه اندازی اردوهای درون استانی با رویکرد تقویت روحیه پژوهش در نوجوانان روستایی

راه اندازی اردوهای درون استانی با رویکرد تقویت روحیه پژوهش در نوجوانان روستایی

فرزاد میرشکاری گفت: برگزاری اردوهای درون استانی یکی از تازه ترین فعالیت های کانون فاطمه ها در اوقات فراغت تابستانی است.
شناسه خبر : 1207810 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۳۸

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: برگزاری اردوهای درون استانی یکی از تازه ترین فعالیت های کانون فاطمه ها در اوقات فراغت تابستانی است.

 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: این اردوی ۲ روزه قرار است یک بار در ماه آن هم در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با حضور ۱۰ نفر از فعالان کانون های روستایی مساجد جنوب کرمان برگزار شود.
 
وی بیان کرد: در این راستا فعالانی اعزام می شوند که علاوه بر تلاش در یادگیری آموزش های کانون های مساجد، آموخته های خود را در اختیار سایرین قرار می دهند.
 
میرشکاری ابراز کرد: در اولین اردو که در هفته اول شهریور برگزار می‌شود، نوجوانانی از کانون های مساجد عنبرآباد، قلعه گنج، رودبار جنوب و کهنوج، بچه های کانون فاطمه ها را همراهی می‌ کنند.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: اردوی درون استانی بچه های مسجدی کانون های مساجد یک اردوی پژوهشی به مقصد شهرهای ماهان و کرمان است و بچه ها قبل از اعزام به این اردو، به ۳ گروه تقسیم شده و درباره اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی این شهرها تحقیق و پژوهش می کنند.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: سپس در هنگام بازدید از این اماکن هر گروه براساس تحقیقات و پژوهشی که انجام داده، آن مکان را به سایرین معرفی می کنند.
 
وی اظهار کرد: مهمترین بخش این اردو، برگزاری کارگاه های آموزشی ۲ ساعته است که به کمک یکی از موسسات خیریه شهر کرمان با موضوعات مختلفی همچون توسعه مهارت های فردی و اجتماعی و نیز شیوه های صحیح مطالعه و تقویت حافظه برگزار می شوند.
 
میرشکاری اضافه کرد: هزینه ماهانه این اردو ۶ میلیون تومان برآورد شده که توسط یکی از خیرین تهرانی پرداخت می شود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این اردوهای درون استانی، غنی سازی اوقات فراغت فعالان فرهنگی مساجد و توسعه آموزش های خارج از مدرسه است.
 

وی عنوان کرد: ما معتقدیم تنها مکان ممکن برای یادگیری علم و دانش مدرسه ها نیستند بلکه مکان هایی نظیر مسجد روستا و کتابخانه نیز می‌تواند به شیوه های مختلف از جمله برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات مختلف و کاربردی در روستا، بستر آموزش با کیفیت برای کودکان، نوجوانان و همه اهالی روستا را فراهم کند.

 

میرشکاری در خاتمه، گفت: افرادی که در این اردوها مخاطب ما هستند در واقع اعضای کانون ها روستایی جنوب کرمان هستند که همواره تلاش می کنند کتابخانه های مدرس را به نور علم و دانش مزین کنند.

پایان پیام/ 586