تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام شود
تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام شود

تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام شود

کاکایی،گفت: تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام و محلات اسلامی با محوریت مساجد شکل گیرد.
شناسه خبر : 1207730 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۴۳

مجتبی کاکایی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، با اشاره به اهمیت مسجد و فعالیت های آن، گفت: مسجد قلب تپندۀ جامعۀ اسلامی در تمامی امور و مسائل بوده و خواهد بود.

 

  فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب،افزود: مسجد نه تنها به زندگی دینی مردم معنا بخشید، بلکه نقش ژرف و عمیق در صحنۀ سیاست و اجتماع ایفا کرد و ایمان و اعتقاد و اخلاص و ایثار را در خدمت به جامعه و توسعۀ سیاسی و اسلامی به‎کار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه ،انقلاب اسلامی ایران نیز به دلیل داشتن خاستگاه و محتوای دینی، فرزند و مولود مسجد است،تصریح کرد: در برابر اشکال مختلف تهاجم فرهنگی توسط دشمن، این مساجد هستند که می‎توانند با ایجاد فضای سالم فرهنگی، انسان‎ها را به هویت دینی خویش رهنمون گردند، رسوبات فرهنگی بیگانه را بزدایند و همانند سنگری مستحکم در برابر این تهاجم بی‎امان، فرزندان قرآن را در درون خویش حفظ کنند.   

 

کاکایی، اظهار کرد: مساجد محل حکمرانی ولایی به شکل محله‌ای هستند و حکمرانی ولایی ابتدا در مساجد به شکل محله محور اجرا می‌شود و نقش مساجد محله محور باید مورد توجه باشد زیرا لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است.

 

 فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب، گفت:نخستین مسجدی که توسط پیامبر در مدینه بنا شد مرکز تصمیم گیری تمام امور مسلمین و جامعه اسلامی بود و در مسجد بجز کار برای خداوند متعال نباید کار دیگری صورت گیرد و مشکلات و دغدغه مسلمانان در این سنگر اجتماعی رفع شود.

پایان پیام/ 712