روز جهانی مسجد حتی پس از نابودی رژیم صهیونیستی فراموش نخواهد شد
روز جهاني مسجد حتي پس از نابودي رژيم صهيونيستي فراموش نخواهد شد
سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در برنامه «صباح جدید» شبکه العالم؛

روز جهانی مسجد حتی پس از نابودی رژیم صهیونیستی فراموش نخواهد شد

مقدم، با حضور در برنامه «صباح‌ جديد» شبکه العالم، ضمن گراميداشت روز جهاني مسجد بيان کرد: حتي پس از ازاله و نابودي رژيم صهيونيستي اين روز فراموش نخواهد شد.
شناسه خبر : 40192 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با 30 مرداد روز جهانی مسجد، «مهدی مقدم» سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در برنامه «صباح‌ جدید» شبکه عربی‌زبان العالم حضور یافت.


مقدم با بیان اینکه واقعه آتش زدن مسجدالاقصی دلیل نامگذاری روزی به نام روز جهانی مسجد است، بیان کرد: ما نسبت به این نامگذاری نگاه ساده انگارانه نداریم، از نظر ما مسجد پایگاه همه خوبی‌ها و محل عبادت و خدمت است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در دین مبین اسلام چند مسجد محوری وجود دارد از جمله مسجد الحرام و پس از آن مسجدالاقصی که حکایت از اهمیت این مسجد دارد؛ مسجد الاقصی محل نورانیت است و شخص یا جریانی که به این محل نورانیت تعرض می‌کند ظلمت است؛ امروز تبلور این ظلمت در رژیم صهیونیستی نمایان است.

 

وی با اشاره به آیه « وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا...» تصریح کرد: طبق این آیه شریفه از قرآن کریم، زیان‌کارترین انسان‌ها کسانی هستند که در ویرانی مساجد می‌کوشند؛ امروز رژیم صهیونیستی بلاشک چنین جایگاهی در برابر مساجد دارد، در نتیجه ما حتی بعد از ازاله و اضمحلال این رژیم، هرگز روز جهانی مسجد را فراموش نخواهیم کرد چراکه این روز، یک روز نمادین برای امت اسلامی و تمامی اهل توحید است.


مقدم ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی دشمنِ نور است و دو جنگ را علیه ما به راه‌ انداخته است، یک جنگ به صورت مستقیم و جنگ دیگر در راستای تقویت مساجد ضرار؛ یعنی مساجدی که در راستای خیانت به هدف قرآن عمل می کنند و در مقابل تقوا بنا شده اند؛ قرآن کریم در دو آیه این دو مسجد را در مقابل یکدیگر قرار می دهد یعنی مساجد ضرار و مساجدی که خداوند در وصف آن فرمود: « لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَىٰ....» .

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: هر مسجدی که از ظلم و بی عدالتی دفاع می کند مسجد ضرار است و در مقابل هر مسجدی که در پی خدمت به خلق است و قرآن را زنده نگاه می‌دارد، مصداقی از مسجد اصیل اسلامی است؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن»؛ این حدیث از لسان مبارک حضرت رسول (ص) حکایت از برپایی و اجرای تعالیم قرآنی در مساجد دارد و ما باید تلاش کنیم تا فارغ از هر قوم و مذهبی در راستای یک تشکیلات جهانی متعلق به امت اسلامی در مساجد فعالیت کرده و منشا اثر باشیم.

کلمات کلیدی: روز جهاني مسجد