مسجد پایگاه انسان‌ساز است/402 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان البرز فعالیت دارند
مسجد پايگاه انسان‌ساز است/402 کانون فرهنگي هنري در مساجد استان البرز فعاليت دارند
مدیر ستاد فهمای استان البرز در برنامه زنده «یه صبح دیگه»؛

مسجد پایگاه انسان‌ساز است/402 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان البرز فعالیت دارند

حجت‌الاسلام شکري به مناسبت روز جهاني مسجد، با حضور در برنامه زنده «يه صبح ديگه» از سيماي استاني البرز بيان کرد: مساجد پايگاه انسان‌ساز هستند؛ امروز در راستاي تربيت نسل جوان 402 کانون در مساجد استان البرز فعاليت دارند.
شناسه خبر : 40179 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان البرز: حجت الاسلام کاظم شکری، به مناسبت فرارسیدن 30 مرداد (روز جهانی مسجد)  در برنامه زنده تلویزیونی «یه صبح دیگه» سیمای استانی حضور یافت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز طی سخنانی اظهار کرد: مساجد فقط مکانی برای نماز خواندن و مناجات نیست، بلکه شان نزول و اهداف مسجد این است که مسجد باید انسان ساز، برنامه محور، محل رجوع مردم باید باشد.


وی  با اشاره به  تفکر امام راحل، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران که فرمود: « ما انقلاب کردیم که مساجد را آباد کنیم»، تصرح کرد: منظور امام  (ؤه) از انقلاب، انقلاب عمران ظاهری و ساخت ساز نیست بلکه عمران معنوی با حضور مردم و جوانان و آبادی مساجد است.


حجت الاسلام شکری در ادامه به فعالیت 402 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان البرز اشاره کرد و گفت: کانون ها برای گروه سنی کودک از دو سال به بالا برنامه دارند، از جمله مهمترین این برنامه ها در عرصه کتابخانه تعریف شده است، ما 56 باب کتابخانه در مساجد داریم که به برخی از آنها به صورت شبانه روزی به مردم خدمات می دهند.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به شیوع کروما و تاثیر آن بر فعالیت های مسجدی گفت: تا پیش از کرونا برخی فکر می کردند که مسجد فقط محل عبادت است، در حالی که با ورود این ویروس منحوس، ثابت شد که مساجد سنگرهایی هستند که خدمات متعددی را می توان با تکیه بر آنها برای جامعه ارایه کرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز در ادامه به رزمایش مواسات و همدلی و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد استان همسو با سراسر کشور، با محوریت کانون حضرت خدیجه (س) استان قم و همکاری تلویزیونی سمت خدا هر 45 روز یک بار حدود یک هزار دویست تا یک هزار و پانصد بسته گوشت گوسفندی بین خانواده های نیازمند تحت پوشش توزیع می کنند.