مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند
مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند

مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه نقش اصلی مسجد اینست که یاد خدا در آن انجام شود و این جنگ و نبرد مقدس را دستور می فرماید تا نام خدا بماند، گفت: مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند و این نقش مساجد است.
شناسه خبر : 1207553 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 30 مرداد) در همایش «اصحاب مسجد» که در شبستان «امام خمینی (ره)» حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: خدای متعال اجازه جنگیدن و نبرد را برای مسلمانان و مومنان در قرآن کریم صادر فرموده است و اگر این نبرد و دفاع نباشد، صومعه ها، کنیسه ها، کلیساها و مساجد نابود می شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه نقش اصلی مسجد اینست که یاد خدا در آن انجام شود و این جنگ و نبرد مقدس را دستور می فرماید تا نام خدا بماند، افزود: مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند و این نقش مساجد است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به مسجد «الاقصی» حمله و جسارت کردند و فلسطینی ها از خانه خودشان بیرون رانده شدند و باید حواسمان باشد که دین داری و ذکر و یاد خدا که وظیفه ماست با دفاع از کیان اسلام و نبرد از عزت اسلامی مسلمین پیوند خورده است.

وی افزود: همه جنایات این رژیم غاصب و به خصوص جسارت به مسجد «الاقصی» را محکوم می کنیم و بار دیگر به همه جهانیان می گوییم ما هرگز این جنایت را فراموش نمی کنیم.

آیت الله دژکام گفت: لشکرهای پیغمبر آخرالزمان (ص) جهان را متصرف می کنند و این باور را اصحاب مسجد باید به نسل جوان القا کند، این باور باید باور اصحاب مساجد باشد.

وی با اشاره به اینکه باید مدیران کار مسجدی را تسهیل کند، اضافه کرد: شهید دستغیب یک خرابه را به مسجد جامع «عتیق» تبدیل کرد و صدای این مسجد به همه جای دنیا رسید، اگر کار برای خدا و حرکت برای ارزش ها باشد، هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

آیت الله دژکام با یادآوری این مطلب که با اشاره به اینکه 136 مسجد که در طرح مسجد محوری ثبت شده اند و باید مدیریت فقه را از مسجد به میدان جامعه بیاوریم، گفت: اوقاف در طراحی مساجد جدید باید مکان های دیگر هم که صیغه مسجد بر آن نخوانده باشند، وجود داشته باشد که تحت اشراف امام جماعت باشد.

پایان پیام/ 130