برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا در آستانه اربعین/میزبانی بچه‌های مساجد ایلام از زائران در مرز مهران
برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا در آستانه اربعین/میزبانی بچه‌های مساجد ایلام از زائران در مرز مهران

برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا در آستانه اربعین/میزبانی بچه‌های مساجد ایلام از زائران در مرز مهران

حجت‌الاسلام چراغی‌پور از برگزاری سوگواره ملی «علمدار کربلا» در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد ایلام برای خدمت به زائران اربعین فعال می‌شوند؛ البته خدمت‌رسانی بچه‌های مسجد بیشتر در مرز مهران است.
شناسه خبر : 1207118 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

حجت الاسلام «علی چراغی‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری هشتمین سوگواره «علمدار کربلا» خبر داد و اظهار کرد: ستاد فهمای استان ایلام با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و روابط عمومی حرم حضرت عباس(ع) برای هشتمین سال متوالی سوگواره علمدار کربلا را به منظور عرض ادب و ارادت به ساحت مقدس ائمه(ع) به ویژه قمر بنی‌هاشم(ع) را در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد: این سوگواره از دوره سوم به صورت ملی و سراسرای و با شکوه تمام و با حضور مسئولان کشوری و نمایندگانی از عتبه عباسی همراه با دریافت پیام مراجع عظام تقلید برگزار شده است.  

 

وی تصریح کرد: امسال و در هشتمین دوره، این سوگواره در روزهای منتهی به اربعین حسینی در تاریخ 13 شهریورماه با حضور مسئولان کشوری، حجج اسلام والمسلمین کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام، و کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و مهمانانی از عتبه عباسی(ع) در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان اینکه از شعرای آئینی برای حضور در این سوگواره دعوت شده است، گفت: علاوه بر این عزاداری گویش های مختلف به صورت سنتی در این سوگواره انجام می شود.

 

وی درباره جوایز پیش بینی شده برای برندگان این سوگواره، بیان کرد:  برندگان این سوگواره به عنوان مهمان حرم حضرت عباس(ع) به کربلا مشرف و در مهمانسرای عتبه عباسی(ع) برای چهار روز مهمان می شوند.

 

حجت الاسلام چراغی‌پور در ادامه با بیان اینکه استان ایلام به عنوان میزبان زائران کنگره بین‌المللی اربعین حسینی شناخته می شود، تاکید کرد: بیش از 68 درصد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح مرز خروج خود از کشور برای اربعین را مرز بین المللی مهران انتخاب کرده اند که میزبانی منظم و گرم از آنها برنامه ریزی خاصی را می طلبد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با اشاره به همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در میزبانی از زائران اربعین، تصریح کرد: به همین منظور 50 کانون فرهنگی هنری در 50 مسجد استان به صورت شبانه روزی پذیرایی از زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند و به فعالیت های فرهنگی هنری می پردازند.

 

وی ادامه داد: مجهز کردن مساجد به وسایل سرمایشی و صوتی، برگزاری نمازهای جماعت در سه نوبت، برگزاری نشست های بصیرتی و توزیع بسته های فرهنگی، اسکان و پذیرایی ازجمله محورهای فعالیت کانون های مساجد استان ایلام ویژه ایام اربعین است.

 

حجت الاسلام چراغی‌پور از فعالیت موکب کانون های مساجد استان ایلام در کربلای معلی خبر داد و گفت: این موکب با عنوان «حسینیه زرباطیه»، جنب خیمه گاه در جوار عتبه حسینی(ع) و با ظرفیت پذیرایی روزانه از 500 نفر برپا می شود. اسکان، پذیرایی سه وعده و نیز میان وعده از زائران اربعین حسینی از جمله خدمات این موکب است.

 

وی با بیان اینکه بچه های مساجد استان ایلام بیشتر در مرز مهران به زائران اربعین خدمت می کنند، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد به همت بچه های مسجد به مدت 25 روز در این مرز مشغول به خدمت به زائران اربعین خواهند بود.

پایان پیام/ 9