در چارچوب قانون، هر اقدامی که لازم است برای رفع مشکلات مساجد و رونق آن صورت گیرد
در چارچوب قانون، هر اقدامي که لازم است براي رفع مشکلات مساجد و رونق آن صورت گيرد
ابلاغ استاندار خراسان شمالی به فرمانداران شهرستان ها؛

در چارچوب قانون، هر اقدامی که لازم است برای رفع مشکلات مساجد و رونق آن صورت گیرد

استاندار خراسان شمالي امروز در افتتاح نخستين نمايشگاه دستاوردهاي مسجدي اين استان با تاکيد بر نقش محوري مساجد و اهميت مرکزيت جامعه بر محور مسجد، به فرمانداران و بخشداران نقاط مختلف استان رسيدگي به مسايل مساجد و رونق بخشي به اين مهم را ابلاغ کرد.
شناسه خبر : 40081 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «محمدرضا حسین نژاد»  نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی امروز 28 مرداد در مراسم افتتاح نمایشگاه مسجد که در مصلای امام خمینی (ره)  بجنورد با حضور اهالی مسجد برگزار شد، با بررسی برخی عوامل خروج مسجد از محوریت جامعه اعم از معماری و طراحی شهری در عصر حاضر  را تشریح کرد و گفت: جایگاه مسجد در زندگی گذشته باعث ایجاد ارتباط مردم و مسجد و بازار بود . این موضوع باعث ایجاد تشکیلاتی ارزشمند با محوریت مسجد می شد که گره گشای مشکلات مختلف جامعه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه  غالب بودن معماری غربی و طراحی مراکز و سالن های همایش و فرهنگی متعدد سبب شده  تا مساجد از محوریت مرکزیت جامعه خارج شود،  اضافه کرد: تقویت جایگاه مسجد امروز ضروریست و ایجاد امنیت می کند چرا که  بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی با رونق مساجد بدون شک  رفع می شود.

وی در بخشی دیگر و در ادامه با تاکید بیش از پیش بر تقویت جایگاه مساجد به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه مسجد سنگر است اشاره کرد و افزود: تقویت مسجد و آرمان های مسجد جامعه را ایمن میکند.

وی خطاب  به فرمانداران و بخشداران خود در قالب ابلاغی اداری گفت: از همین تریبون اعلام می کنم که هر چه در توان است و قانون اجازه می دهند تلاش کنند تا مشکلات مسجد رفع و زمینه رونق  آن فراهم شود.

وی بار دیگر با بیان اینکه رکن اصلی که مارا به موفقیت می رساند مساجد است که همواره مورد هجمه دشمنان قرار دارد، خواست تا ضمن احصاء مشکلات مسجد فضا برای تلاش بیشتر در راستای آبادانی مساجد فراهم و محقق شود.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه دستاوردهای مسجدی استان خراسان شمالی   تا یک شنبه، 30 مرداد ماه جاری، صبح و عصر در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برای بازدید عموم دایر است.

پایان/